fredag 4 februari 2011

Åh, så skönt det är!


Så skön den är! Den här känslan efter att man har tränat!
Då när man går där på gåbandet och kämpar och man ser minut
för minut passera, försöker koppla bort att man har ont och att det
periodvis är superjobbigt - det är då man ska komma ihåg just det här.
Hur det känns efteråt! Belöningen efter hårt utfört arbete på gymmet!
Det är värt det! :)

Idag "powerwalkade" jag exakt en timme på gymmet mellan
6.03 och 7.03. Varje sekund var inte en njutning men jag piskade
mig själv att göra det iallafall. Och just nu känns det bara HÄRLIGT!
En sån skön start på dagen!

För en sak är säker: När man väl tränat ångrar man det aldrig efteråt!

Ha en riktigt bra dag!
Kram Sussie

10 kommentarer:

Cinderella sa...

En timme!?!?!?

Det är ju superbra!!! Har du gått så långt en längre tid?

Lotusblommans vardag sa...

Jag har gått så sen gymmet öppnade här första veckan i januari och jag har alltid tyckt om att gå i och för sig. Promenerat massor. Cyklat mycket. Så jag vet att jag har bra kondis. :) Förra hösten gick jag på gåbandet 1 tim och sen simmade jag 1000 meter. Och detta flera ggr i veckan. Trots att jag är en tjockis! :)
Undrar hur det kommer att bli när jag gått ner typ 30 kg?
Ha en jättetrevlig helg! Uppskattar varje besök!
PS: Kom just hem från gymmet efter 59 min och 44 sek på gåbandet nu på kvällen... Kram

Lisa sa...

Så sant så! Skönt när man är färdig men OJ va jobbigt ibland när man är mitt uppe i det. *s*

Hoppas din helg varit toppen!

Kram å pepp

Lotusblommans vardag sa...

Ja vi har tagit det lugnt! :)
Sitter här och dricker morgonkaffet och ska snart ner på gymmet!
Ha en toppenbra måndag! PEPP och kram

Sari Hänninen sa...

u go girl!!!!

jag skulle nog vilja dansa hiphop - jag är inte så graciös - och dessutom har jag inte tålamod till att få igång alla magmuskler som krävs för orientalisk dans... jag har provat - utan att få bra instruktioner - och d blev bara pannkaka av alltihop... jag vill nog ha ngt rejält... :-)

Lotusblommans vardag sa...

HipHop är tufft och konditionskrävande! Kommer man i form av :) Ha en bra kväll! PEPP PEPP

Cinderella sa...

Hur går det för dig? Fler timmar på gåbandet? :)

Lisa sa...

Du har inspirerat mig, så imorgon tar jag med vovven på en tidig promenad! Räknar att vara hemma igen strax före 7 så jag kan väcka skolbarnen. *s*
Jag var faktiskt ute på en promenix förra onsdagen också! Jag har bestämt att onsdagar DÅ går jag ut före frukost!

Tack kära du!
Kram å pepp!

karinl sa...

Bra jobbat! Jag hoppas att någon gång ha ett gåband hemma. Bra när det är halt ute eller när det regnar.
Lycka till med allt den här veckan och hoppas att du har mindre ont!
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla Ni för stöd och heja-rop! Jag hejar och peppar tillbaka! :)

Jag var på gymmet även i fredags kväll, måndags morse ocgh nu i morse. Längtar hela tiden till att få gå ner igen. Smärtorna just nu är helt djävulska rent ut sagt. Gick och la mig men gick upp igen. Grinade rakt ut ett tag. Tagit mer tabletter och ska värma vetekudden och lägga på höften och skinkan. Vill inte ha ont imorgon bitti! Men ringer och bokar en AKUT tid till smärtläkaren. Tror jag måste få en spruta i skinkan. Fått det förut. KRAM och ha en bättre kväll än jag har! :)