fredag 22 april 2011

GLAD PÅSK!


Så här på Långfredagen vill jag passa på att önska Er en Glad Påsk!

Titta vilken fin bukett med blommor min käre A kom hem med för
en liten stund sen. Så vacker tycker jag! :)
Ett litet kuvert med lotter fick jag också.
En underbar överraskning! <3

Själv var jag nyss nere på gymmet och gick på gåbandet i 45 minuter.
Det var verkligen skönt att träna igen. Gjorde rejält ont i början
men det gick över efter ett tag för jag drog ned lite på farten och solen
låg på så det värmde skönt om benen. Hade svarta leggings och strumpor
så lite väl varmt kanske, men de står en stor fläkt alldeles intill
gåbandet så det svalkade iallafall något. :)
Men det blev ett lugnare tempo denna gång...

Jag har tänkt skriva om några böcker som jag tycker om att ha som
"redskap" i mitt arbete med att nå ett större välbefinnande och kunna
bli av med mycket av den stress som jag byggt upp inom mig i så
många år. Så snart blir det lite boktips! :)
Träningen är förresten riktigt bra mot stress!

Jag höll på att glömma en viktig sak: Jag har gått ned i vikt!
Nu väger jag 112,2! 
Så minus 2,2 kg sen nystarten nu i veckan. Känns bra. :)
( hade gått upp till 114,4 !)

Hoppas att Ni kommer att ha det mysigt och avkopplande i helgen.
Solen ser ut att titta fram iallafall och vädret blir nog varmt och skönt.

Kram Sussie

8 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk på dig också :) Kämpa på, du har ju gjort en rivstart och det betyder att du är på rätt väg. En dag i taget :)

mvh//pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Tack Pernilla! :)

conny sa...

Det är bra, kör hårt! Eller lite lagom kanske är bäst. :)

Lotusblommans vardag sa...

Ja, jag får ta det lugnt! Annars blir det bara platt fall och ont! :)

Kickan sa...

Hittade din fina blogg här. Har själv börjat för en vecka sen. Ska gå ner 40 kilo till att börja med. 50 kanske!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Kickan! Då kan vi ju peppa varandra på denna resa!
Tar en titt på din blogg imorgon också :)

Lisa sa...

TOPPEN! Grattis till minskningen!! (Själv ligger jag på en 2-3 kg plus. *blä*)
Men jag skall ta tag i det nu under maj månad, har jag LOVAT mig själv!!
Sparka gärna till mig ibland så jag håller mig på banan! ;-))

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Tack! Det går långsamt här som du ser... ;)
Jag tittar in till dig imorgon och peppar lite!
KRAM :)