torsdag 28 april 2011

Jag njuter....

Ludvika simhall i tisdags morse.
Om Ni visste hur jag njuter av mina förmiddagar i simhallen!

I tisdags och idag var jag där och simmade 1050 meter båda gångerna. Alltså
42 längder! Jag tog det i väldigt lugn takt, alla andra simmade om mig hela tiden,
och jag njöt av varje simtag.

Solens strålar sken in genom fönstret och fick vattenytan att glimra så vackert.
Min stund på jorden kan man säga för jag har alltid älskat att vara i vatten.
Och nu med mina smärtor känns det så skönt att avlasta kroppen för en stund...
I tisdags hade jag väldigt ont även under simningen men det gick över efter en
stund eftersom jag tar en hel del smärtstillande innan. Och även om jag har
väldigt ont även efteråt så är det ändå värt det.
Jag gör ju något jag tycker om att göra! :)

Lite härliga produkter från Yves Rocher.
Efter simningen är det skönt att sitta i den varma bastun. Gör så gott för mina leder.
Och efteråt dusch och peeling och hudlotion... Man ska pyssla om sig själv!
Jag har inte varit så bra på det tidigare så det övar jag mig på... :)

Egentligen hade jag tänkt simma även  igår men då blev jag tvungen att sova
nästan hela dagen pga sömnlös natt pga smärtor. Det har blivit en pärs att
ligga i sängen pga trycket mot ben och knän. Trots kudde mellan knäna,
vetekudde och tabletter så ligger jag och kvider. Det kan inte vara normalt.
Och inte heller meningen att man ska ha det så. Jag börjar faktiskt undra
om jag behöver morfin eller ngt sånt...

Jag har iallafall tänkt att åka och simma imorgon också.
Vi får se hur jag känner mig då.
Men jag hoppas att jag ska klara det.
Det psykiska välbefinnandet är ju minst lika viktigt!   :)

Lite lättare känns det ju nu också när solen värmer så skönt!
Jag önskar att jag bodde i ett varmare klimat året om.
Här ser Ni en till som njuter av vårvärmen. ! Min Sally :)
Hon älskar att ligga på balkongen hela somrarna och ser så härligt
avslappnad ut som bara en katt kan... ;)

När det gäller vikten så vägde jag efter simhallenbesöket i tisdags 112,1.
Det är minus 1 hekto. Ska väga mig på måndag igen och se hur det ser ut då.

Nu ska jag vila en stund och sen när Anders kommer hem ska vi ner på Coop
 och handla. Jag ska handla hem lite mer grönsaker och sånt. Försöker hela tiden äta sallad
och råkost till maten och att tänka på att äta med 3 timmars mellanrum.
Så fort jag hoppar en måltid går jag upp. Det slår aldrig fel har jag märkt.
Och vätskan jag samlar i kroppen gör att jag på en dag kan växla tre kilo i vikt.
Det är därför jag lagt av med att väga mig stup i kvarten. För då blir jag bara ledsen.
En gång i veckan på samma tid är det som gäller nu.

Gåbandet är jag tyvärr skitskraj för just nu! Låter knäppt jag vet, men jag får
så vansinnigt ont av det. Nästan så jag skriker. Får bita ihop. Så det får
vänta tills jag simmat mig ner lite i vikt.
Jag pratade med tjejen nere i receptionen på vårt gym igår om att jag
får så ont och hon gav mig tipset att gå runt lite bland maskinern.
Cykla, crosstraina mm en liten stund på varje bara...
Testar kanske det i helgen. :)

Ha det gott i solen!
Kram Sussie

12 kommentarer:

Kati sa...

Kul att du är tillbaks!

Lycka till med ny starten!

Kati

Lotusblommans vardag sa...

Tack Kati! :)
Tar en liten bloggrunda imorgon och kikar in även på din blogg! Ha en bra kväll!

Lena sa...

Simning is "da shit". Älskar att simma, dock inte att visa mig i baddräkt... Men det får gå. Tyvärr så tränar simsällskapet alltid hos oss, så så där lugnt som det var på din bild är det aldrig hos oss. Men bättre det än massa skrikiga ungar i alla fall.. Kram

Lotusblommans vardag sa...

Jag håller med! Igår kom det ett gäng skolgrabbar i tonåren och skulle simma klädsim. Men de höll till på den andra banan. Det blev rätt livat. Men det är inte samma sak som Forsgrenska i Sthlm tex. Där var det fullt av skrikande ungar och aldrig tyst...
Nu drar jag till simhallen igen. Hörs!
KRAM och pepp! ;)

CarusA sa...

Kul att det går bra! Bra kämpat :-D
Klokt att tänkta på dig själv o rå om dig!

/C

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)
Det ska bli så härligt att simma nu i veckan igen! Ha en bra vecka du med.

Myricas Farmor sa...

Så himla duktig du är som simmar så långt, det skulle jag nog inte orka, jag brukar ta en promenad emellan åt. Tack för du titta in hos mig det är kul med nya bekantskaper.
Ha det gott
kram

conny sa...

Jag har tänkt på det här med övervikt. Jag väger ju inte så hemskt mycket (92) men i förhållande till min längd ska jag väga ca 80 eller under. Ju äldre man blir desto svårare är det att bli av med övervikten. Det är synd för övervikt för med sig massor med problem som man kanske inte kopplar till vikten.
Men kämpa på du i lagom takt och sätt upp små delmål så går det lättare.
Hälsa gubben! :)

karinl sa...

Visst är det simhallen i Ludvika? Jag har också simmat där, men det är nog 40 år sedan. Du simmar verkligen långt, bra gjort!
Jag ska testa att simma nu när vattengympan har sommaruppehåll, men vet inte hur det går med axellederna då. Men det är alltid värt ett försök!
Kram Karin

Lotusblommans vardag sa...

Tack för att Ni fortsätter att titta in trots att jag inte skrivit så mycket nu. Simmar, försöker att njuta av solen och tiden bara flyger iväg när allt går i min fart... Dvs snigelfart just nu. Men jag är fast besluten att på något sätt måste jag bli av med iallafall en del av övervikten.
Ha en jättefin dag i solen! KRAM

Sussie B sa...

Hej

Är du och simmar ofta nu?
Hoppas att allt är bra med dig.

Kram Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Jag försöker simma tisd-torsd, men förra veckan hade jag "kvinno-vecka" så då blev det inget. Idag ska jag simma igen... KRAM och ha en jättefin dag!