onsdag 22 juni 2011

Vangelis - Song Of The Seas


( Vacker musik...Texten får mig att minnas min älskade vän på andra sidan... )

Det har gått ganska bra sedan jag skrev sist.
Nästan varje kväll har jag gått ned till gymmet och konditionstränat
genom att gå på gåbandet med skön musik i lurarna.
Jag mår så bra av det...

En cykeltur om dagen har det också blivit.
Och vågen börjar äntligen visa lite nedåt. När Viktväktarna har öppet
igen nästa torsdag hoppas jag kunna redovisa
minst ett par kg ned sen sista vägningen.

Det enda som behövdes egentligen var att jag fick en puff i rätt riktining...

Vädret går upp och ned här hela tiden.
På en enda dag hade vi tex strålande solsken, regn, hagelskur, sol igen, åska
som dundrade i fjärran och svarta moln, sen strålande sol och liten regnskur igen.
Men det är iallafall varmt nog att jag kan sova med fönstret öppet
varje natt och det tycker jag är så skönt. Frisk luft!

Man får ta dagen som den kommer för det är omöjligt att planera
tex att imorgon ska jag ner och lägga mig på stranden, eller imorgon
när det ösregnar ska jag ta och storstäda...

Och just nu längtar jag bort härifrån. Vart som helst.
Det spelar ingen roll bara jag får lite miljöombyte och ny luft
under vingarna...

Vissa dagar står jag knappt ut en sekund till i den här byn men då är det
faktiskt skönt att röra på sig och få ny energi och lätta på trycket.

Jag behöver ladda batterierna med positiva tankar...
Dags igen att börja skriva tror jag. Eller måla en tavla...
Skriver lite mer senare...
Ha en riktigt skön dag!

Kram Sussie

Inga kommentarer: