torsdag 16 juni 2011

Så skönt det var!

Ja, Gud så skönt det var att träna igen!
Nyss hemkommen från först ett litet träningspass på gymmet
 där jag gick 45 minuter på gåbandet i rask takt.
Och sen en halvtimmes cykeltur ute i den
härliga sommarkvällen! :)
Skönt med en dusch efteråt med väldoftande produkter från Oriflame... :)
Jag njuter verkligen av det sköna vädret som varit nu. Ok, det har varit
lite svalare de sista dagarna och en och annan regnskur med åska.
Men det får det gärna vara för min del. Det kan vara ganska mysigt.
De dagarna är ju perfekta för att vara hemma
 och pula lite med allt möjligt.
Bara det blir sol och värme igen!
Älskar de dagar då det är nästan tropisk hetta
och fukt i luften.

Just nu frossar jag i massor av jordgubbar!
Det är sååå gott! Idag kom min svärmor hit med tre paket
jordgubbar som hon köpt i Söderbärke för bara 30 spänn.
Omtänksamt! Sådana överraskningar blir man glad av! :)

Idag var jag iväg och vaccinerade Sally mot kattpest och
kattsnuva. Hon ska ju vara på kattpensionat på semester
medan vi är i Stockholm.
Vi hittade ett toppenfint pensionat åt henne strax utanför
Avesta/Krylbo. Södra Dalarnas kattpensionat heter det.

Tidigare har hon varit på ett fint pensionat ute i Vikingshill
i Nacka/Värmdö när vi var på Medelhavskryssning.
Och en annan gång då vi var 3 veckor i Barcelona.
Så hon har vanan inne att semestra lite på egen hand.

Hursomhelst så måste hon snart ta en spruta till så jag
bokade en ny tid till henne i juli.
Veterinären Torkel Östman här i Smedjebacken
blev årets Smedjebacksprofil 2011 och det
kan jag förstå. Sally hann nog inte ens uppfatta att han
vaccinerade henne för han kelade lite med henne och sen var
det klart! Inte ens jag hann se vad han gjorde...

Det var allt för idag! Känner mig glad och positiv nu
och hoppas att Ni gör detsamma.
Njut av sommaren!
KRAM Sussie

2 kommentarer:

Cinderella sa...

Roligt att läsa att du är på gång igen med både VV och träning. Jag kan tänka mig att din dotters sjukdom varit stor stress för dig, det är inte lätt att fokusera på sig själv när ens barn inte mår bra. Bra också att du fått gehör hos läkare på Vårdcentralen, man kan tycka att de behöver lyssna på folk och sedan försöka reda ut vari problemet består. Att bara häva ur sig standardrepliker löser nog inga problem och framför allt skapar de ingen känsla av trygghet och omtanke hos patienten.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Cinderella!
Ja, det känns toppen att vara igång och dessutom visade vågen nedåt i morse :D
Just det här med min dotters sjukdom har varit och är en stor orsak till att jag blivit sjukare.
Som mamma vill man att ens barn ska må bra och ha ett toppen liv, men det blir inte alltid som man önskat sig.
Vården i Sverige blir bara sämre och sämre tycker jag. De sitter bara där och gör inga undersökningar ens. Förr sa man ngt och läkaren sa att "låt mig se" eller "låt mig kolla"...
Och i mitt fall har alla hälsoproblem hopat sig eftersom jag inte prioriterat mig själv och min hälsa under alla år som ensamstående mamma. Någon borde ha sagt "Tänk mer på dig själv och gör sådant DU mår bra av"...

Men det gör jag nu istället! :)
Och det bör alla göra.
KRAM och PEPP och ha en riktigt fin dag!