måndag 27 juni 2011

Vilken strålande dag!


Söt liten ponny med Norrbärke kyrka i bakgrunden...

Idag har det varit en strålande vacker dag!
Speciellt på eftermiddagen och kvällen. Alldeles blå och fin himmel
och strålande solsken som värmde så skönt.

Vi var ute på en 2 timmars cykeltur nu på kvällskvisten
och jag passade på att ta lite nya sommarbilder med den
nya kameran. Har inte haft lust att lära mig den. Kan bara knäppa
vanliga kort än så länge. Jag tror det beror på att den gamla blev stulen.
Jag bytte liksom inte kamera frivilligt...

Det var jättemysigt ute!
Än blommar massor av olika midsommarblomster och det är
alldeles ljuvligt med alla dofter och vackra färger tycker jag.
Borde kanske plocka en bukett med mig hem?
Som den här nedanför...   :)
Den här fina buketten står nere vid gamla fina Hembygdsgården...

Jag sitter här vid köksbordet och spelar Mahjong och tittar ut genom
fönstret. Inte ett moln så långt ögat kan nå och fönstret står öppet.
Det är så här en sommar ska vara!

Vi satt på balkongen och solade under förmiddagen så jag
hoppas att jag har fått lite färg nu. Tycker det är härligt att ha
en balkong med förmiddagssol fram till ungefär kl 13.
I Nacka hade jag eftermiddags- och kvällssol och det gick
knappt att vara i lägenheten för att det blev så varmt.
Inte på balkongen heller för solen lyste så starkt...
Och när man skulle sova låg solen fortfarande på kl 23 i
mitt sovrum för att jag bodde så högt upp.
Men utsikten var enastående...
Den saknar jag ibland.

Titta så vackra blommor överallt!

Mitt på dagen idag låg jag och sov på soffan ett par timmar
och andades med min CPAP-maskin. Blir otroligt trött nu när
jag tränar igen, nästan faller ihop efter ett par timmar,
 men det får jag lov och ta och måste planera in en
rejäl tupplur mitt på dagen.

Det är riktigt läskigt hur trött jag
blir. Som om någon skulle klubba mig i huvudet eller som att jag
inte skulle ha fått sova på en vecka... Alldeles matt.
Jag orkar knappt få fram några ord då och måste pausa när
jag pratar... Väntar fortfarande på att sjukvården ska göra
en buk- och hjärtkärl-röntgen, eller provtagning eller vad som helst...
Ta reda på vad jag är för sjuk helt enkelt...

Imorgon ska jag sätta mig och göra en matplanering
för hela veckan enligt Viktväktarnas propoints-program.
På torsdag blir det vägning...

Hoppas att Ni får en varm och fin sommarvecka!

Kram Sussie

Inga kommentarer: