tisdag 4 oktober 2011

Liten rapport och matprat!

Visst är det fint ute i naturen nu?
Så hur har det gått nu då? Med träning och mat och allt?
Jo, det går åt rätt håll. Äntligen!
 

Tur att det har vänt!
Och tur att hösten är en tid då jag brukar trivas med livet.
Och så börjar jag känna nu igen!  Det finns hopp om livet igen!

Idag har jag lagat till en jättegod soppa som står på spisen och som jag kan
småäta lite av under dagen och kvällen.
Jag älskar ju linssoppor och denna var en höjdare!
Den innehåller linser, morötter, vitlök, lök, tomater och ingefära.

Hittade den på Anna Skippers hemsida
och du hittar den här:
http://www.annaskipper.se/linssoppa.html
Jag mixade däremot inte min soppa slät för jag tycker det är gott när
det känns lite mer matigt. Och så hade jag franska örter i och fyra vitlöksklyftor.

En annan sak som jag hittade där och som jag testar nu är att koka
te på ingefära varje morgon och sedan dricka av det under hela dagen.
Det ska tydligen vara bra för ämnesomsättningen och matsmältningen.
Hoppas det funkar!

Så här ser dagens middag ut!
Spenatpaj med vitlök och valnötter.
Den improviserade jag ihop eftersom vi hade spenat i frysen
och valnötter i skafferiet. Den blev väldigt god!

Det räckte till ett par matlådor också och jag stekte
falukorv till. Gubben fick med sig en låda då han stack till jobbet
för ett par timmar sen. Resten åkte in i kylen.


När det gäller kosten undviker jag allt vad godsaker heter just nu.
Och allt vad färdiglagat och halvfabrikat heter.
Och ser till att laga massor med mat som innehåller mycket grönsaker.
Det vore supertrist att bara sitta och peta i kalla grönsaker och sallader.

Skriver mer imorgon om hur det gått med motionsbiten...

Ha en riktigt härlig eftermiddag och kväll!
Njut av hösten!
Kram Sussie

2 kommentarer:

conny sa...

Du får gärna komma och "gästkocka" hos mig! ;D

Lotusblommans vardag sa...

Kul att du tycker att det ser gott ut! :D