måndag 19 december 2011

Äntligen...


Äntligen är det helt vitt utanför fönstret!

Ja, jag vet att jag är heltjatig när det gäller snön men jag kan bara inte
låta bli att hurra! Inget slask. Not yet iallafall!
Har inte kollat temperaturen än men A sa att det tydligen är tösnö.
Måtte det inte bli plusgrader nu igen.

I morse när han stack till jobbet var jag trött intill medvetslöshet.
Hörde inte väckarklockan och han fick typ skaka mig för att jag skulle
bli någorlunda kontaktbar. Sen somnade jag om på studs.
Jag som brukar vakna av att en knappnål faller...

Vet inte riktigt hur det blir med veckans motion. Måste ju kolla med
simhallen först hur de ska göra. Beslutet skulle tas under dagen sa dom.
Har jag riktig tur så kommer det att vara öppet ett litet tag till iaf.
Men promenader blir det alla gånger när det är så här fint.
Och en och annan tur ned till gymmet.

I år är det inte någon julmatlagning och bakning för min del men en
Janssons Frestelse ska jag ta och göra dagen innan jul.
"Den måste du ta med dig för den är så dj--a god" fick jag veta.
Eventuellt blir det lite whiskytryffel också och mina negerbollar.
Eller havrebollar kanske man säger nuförtiden.
Jag gör dom på sirap och dom blir supergoda!
Receptet kommer när jag gjort dom. :)

Nu ska jag sätta mig och göra veckans matplanering.
Det blir helt och hållet viktväktarmeny nu fram till julafton.

Sen blir det lite shopping i stooora stan Ludvika
på eftermiddagen. Vinterkängor och lite sånt.
Helst hade jag åkt till typ Västerås en sväng och kollat runt
men det tar jag nog en dag i mellandagarna när A jobbar.

ETT KILO nu till första målet! Jag vet att det är långsamt
jobbat men snart blir det mer fart på viktminskningen! :)

Imorgon lottar jag ut en av alla biobiljetter jag har men inte hinner nyttja.
Den gäller till den 19 januari så kom in och kommentera då
om du vill gå på gratis SF bio... En lite julklapp till mina
snälla läsare.

Ha en bra dag och stressa inte ihjäl Er före jul!
Kram Sussie

8 kommentarer:

Ellinor sa...

När jag flyttat ner då kan du ju komma och hälsa på mig i västerås!

Jag vill jättegärna få receptet på dina chokladbollar.

Ha en trevlig dag.

Lotusblommans vardag sa...

Tack vad gullig du är! Ska du flytta till Västerås? Måste läsa lite mer i din blogg märker jag. Ha det bra idag! :)

Mandi sa...

1 kilo det klarar du snabbare en du anar! Hejja hejja
Jansson är så gott då är det jul gärna med räkomelett och köttbullar sen är jag nöjd :-)

Lotusblommans vardag sa...

Tack kära du! Ja, det borde inte ta många dagar. Sen gäller det att inte överäta under julhelgen. :)
Goda köttbullar kan jag servera på julen men räkomeletten var något nytt på julbordet. :)

Sussie sa...

Hejsan

Här har det också kommit snö, men det är blötsnö som bara lägger sig på gräset och på gångbanor. Vägarna är snöfri än så länge. Det är precis som jag vill ha det. Men uppe i bergen runt Örebro så är det rikligt med snö. Så pass mycket så att det blev tom tak(snö)ras hos svärmor. Och lillvovven vart ordentligt rädd, den jag har på bild på bloggen.

Bara ett kg kvar....det fixar du....med lätthet och man behöver inte vräka i sig bara för det är jul. Och det finns ju sk "smalrecept" om man vill ta till sånt. Det finns så mycket man kan göra egentligen...men många gånger så orkar man helt enkelt inte bry sig och tar nya tag efter helgerna istället. Något man kan göra är ju att äta frukt och grönt men det gör du väl redan. ;-)
Ha nu en härlig dag och kväll.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Här har vi äntligen lite snödrivor här och där! :) Ja, jag äter mycket fruktsallad, har alltid grönsaker i all mat och älskar att göra smoothies på bär! Det här måste gå. Nystartade ju förra nyåret men sen hände så mkt tråkigt så jag tar nya tag nu 2012. Precis som du hoppas jag på ett mycket bättre är! :)
Ha det gott ikväll. KRAM

Anonym sa...

Bra jobbat! Det där kilot tar du snart. Sen är det helt okej om det inte går så fort, meningen är ju att det ska vara en hållbar viktminskning och då måste man lära sig att leva på ett annat sätt och det tar tid.

Lotusblommans vardag sa...

Tack! Ja, det har du ju helt rätt i. Quick fix ger sällan resultat för livet. :)