torsdag 8 december 2011

En bön i natten...

Jag vill bli frisk!
Sitter här mitt i natten och kan inte sova.
Känner en sådan stark oro för min mage.
Den är i vägen, den krånglar och jag vill bara bli av med den.

Den enda bön jag har numera är
Jag vill bli frisk!

För vad är miljoner, utseende, resor och allt annat värt
om du inte får vara frisk?
Att få vara frisk är ju själva förutsättningen för att
få fortsätta leva och att göra gott för sina medmänniskor.

"Happiness cannot be traveled to, owned, earned,
worn or consumed.
Happiness is the spiritual experience of
living every minute with love, grace and gratitude."

Därför ber jag om att få bli frisk...
Godnatt!
Kram Sussie

12 kommentarer:

Heidi sa...

Du har rätt. Att vara frisk är det viktigaste av allt. Vad är det som är problemet med din mage?

Ser att du verkligen gör allt för att få ett så bra liv som möjligt. Starkt jobbat! :)

Många är på mig och tycker jag överdriver med min träning...men att må bra är det jag bryr mig om nu och jag litar på mig själv och min instinkt främst.

Så jag blev så glad av din kommentar och för att jag ser att du också kör järnet :)

Hälsa i fokus sa...

Jag ber också att du ska få tillbaka hälsan och leva många fantastiska år till

Anna sa...

Så sanna ord.
Många kramar

Sofie i Turkiet sa...

Sv: Jag kommer helt klart att vara kvar i Turkiet livet ut. Jag klarar inte av att bo nàgon annan stans eftersom jag är sà anpassad till kulturen här. Sverige är mitt moderlannd och jag är stolt som svensk men mitt hjärta slàr för Turkiet. Ganska naturligt efter sà mànga àr här <3 Om du har vägarna förbi där jag bor sà bli gärna min gäst. Visar sà gärna runt

Kram <3

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar!

Vad har du för problem med magen? Jag hoppas att du blir bättre snart. Precis som du skriver så tappar det mesta betydelse som man inte får vara frisk. Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack för snälla kommentarer! :)

Jag vet inte vad som är felet med magen. En sak vet jag iallafall och det är att det inte kan vara "bara övervikt". Blir till att beställa tid hos läkaren igen...

Sofie, jag tycker du är så tuff som flyttat. Ville ju själv bosätta mig där för många år sen.
Tack för en stående inbjudan! :)

Ha en bra dag!
Kram

Hovika sa...

Jag instämmer och hoppas att du får klarhet i vad det är och att du snabbbt blir bättre.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Hovika! :)
Ha det bra idag!

Alva sa...

Usch vad jobbigt för dig! Jag hoppas och ber för att du ska bli frisk snart vännen! Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Alva! Idag blir det iallafall gymmet på kvällen! Kram

Lisa sa...

Jag hoppas verkligen att du blir "bönhörd"!

Fint...ordspråk(?). Tänkvärt!!

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisa! :)