fredag 9 december 2011

Nu kommer den!

Så här ser det ut utanför köksfönstret just nu!
Det fanns tydligen ingen anledning till oro.
För nu kommer den! SNÖN!
Inte lite heller. Massor! Och det stormar ute. Det både syns och hörs.
Utanför vårt sovrumsfönster finns en ventilationstrumma och det dånar i den!

Utanför hobbyrumsrumsfönstret!
Mig gör det här vädret ingenting men
jag tycker synd om gubben min som måste gå till och från jobbet.
Han har epilepsi och får därför inte köra bil.
Men ibland har han tur och får skjuts av någon arbetskamrat
som plockar upp honom längs vägen nu när han inte kan cykla.
Men bara ibland... Oftast svishar de förbi.
Vi har som regel att han alltid ska ringa mig när han kommit fram
för jag vill vara säker på att han inte ligger i en snödriva någonstans.

Det förväntas komma uppemot 20 cm snö idag.
Nu är det skönt att inte vara i Stockholm. Sitta i bilköer, bussköer,
pendeltåg mm... Eller vänta på bussar och tåg som inte kommer.
Och när de väl kommer är det total proppfulla av snöblöta passagerare
som står som packade sillar och trängs.

Hoppas att Ni får en bra dag!
Kram Sussie

6 kommentarer:

Alva sa...

Och här håller snön precis på att regna bort! :( Men blåser gör det i alla fall! SOm bara den!
Tack det samma!

Lotusblommans vardag sa...

Ojdå, hoppas att det inte fryser till is sen på en gång för då lär det bli halt!
Kram

Hälsan i fokus sa...

Å jag tycker det ser mysigt ut som riktigt gamla foton som börjat gulna, hoppas ni slipper den värsta stormen jag hört ska dra in i norden och vad bra att ni har kontakt med varandra du och maken måste vara jobbigt att leva med oron annars.

Sv: ja jag står för detvill du får du skriva av dig och när jag känner att du berättar för personligt så publicerar jag det inte och det är inte för att du är för personlig utan att jag inte vill lämna ut det så då stannar det hos mig.
Lite har jag ändå lärt mig av farfar biskopen okej pensionera; men en då.
Han är min förebild alla kategorier bland den levande skaran

Sussie sa...

I natt och i morse så har det kommit en hel del snö. Men sedan kom det regn och nu på eftermiddagen så började det även blåsa riktigt ordentligt här hos mig. Så nu är det knappt någon snö kvar. Å det är bara att hoppas att det inte fryser på...för ve och fasa då blir det halt.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Ja, du har rätt i att det kan bli riktigt läskigt halt om det blir minusgrader nu i natt. Här har det varit blötsnö hela dagen och en hel del slask nu. Men som sagt, man får se upp sen så att man inte halkar. Mina skor ska vi skaffa broddar till... Jag åkte skridskor inne på MacDonald´s när vi väntade på bussen fr Ludvika och det kunde ha slutat illa. Ta hand om dig och njut av en mysig fredagskväll! Kram

Lotusblommans vardag sa...

Att bilden såg ut som ett gammalt gulbat fotografi tänkte jag inte på men det stämmer ju! :D

Ha en fortsatt skön helg!