torsdag 22 december 2011

Måste sova...

Jag har precis släpat mig upp ur sängen.
Men jag är så trött så att jag nästan ramlar omkull
så efter frukosten blir det raka vägen i säng igen...

Skulle ha åkt och simmat nu men jag hoppas att
jag orkar på eftermiddagen. Annars orkar jag kanske
promenera eller cykla en stund på gymmet på kvällen.

Anders ska ringa igen och väcka mig vid lunchtid.
Nu när jag är så här trött skulle Ni höra min röst.
Jag blir alldeles hes och släääpig ... andas tungt... iii... rösten...
Kan inte vara normalt det här...
Från och med nästa år måste jag komma i säng tidígare på kvällarna.
För att orka. Och inte glömma sova middag. Glömde det igår.
Mina pigga dagar glömmer jag och då straffar det sig efteråt...
Jag MÅSTE lägga in i min rutin att sova en timme på dagen.
Oavsett vad. Annars blir det dagar så jag sover hela dygnet.
Det får komma med på nyårslöftelistan!

Men vad det snöar utomhus idag! Stora fina flingor!
Ta dig i brasan du som sa att till julen har allt smält bort!
Så ska det inte bli. ;D

Ha en pigg och glad dag!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Sussie sa...

Du frågade om det snöar här hos mig. Japp det gör det...men så väldigt lite. Tack för du tycker om kortet jag skickade dig. Tänkte att du skulle få det finaste av dom och som även är lite rolig. :-)
Hoppas du nu kommer in i rätt gängor snart och slipper känna dig så otroligt trött ock orkeslös. Det måste vara så jobbigt för dig.
Se till att vila dig och få in rutiner i ditt liv så gott det går. Jag tror på rutiner men tycker samtidigt att det är sååå otroligt TRÅKIGT men bra ändå.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Kortet är verkligen jättefint och står på bokhyllan nu intill ett värmeljus. Det bänker lite :)
Ja, jag ska arbeta på rutiner. Försöka få in alla bitarna utan att bli stressad eller för trött. Jag håller med om att rutiner tråkigt men det är ju så skönt när allt flyter på ett bra sätt. Kram på dig!