onsdag 21 december 2011

Simningen avklarad!

Ännu en bild från gårdagens promenad.
Då var en del av dagens motion avklarad. Var i simhallen
och simmade fram och tillbaka i exakt 60 minuter.
Det var alldeles tyst och skönt och eftersom jag var där tidigt
var det fortfarande mörkt utanför och lite dämpad beslysning med
julstjärnor, julgran och sånt. Mysigt helt enkelt.
Jag var helt ensam en stund i bassängen först men sen kom
först en annan dam och så en kille. Och där simmade vi alla tre
i en timme. Det var mer balsam för själen än gårdagens
kandelabersim, för det var så otroligt lugnt och tyst.

Nu ska jag ta en liten tupplur och sen blir det lite ärenden som
måste fixas före jul. Apoteket bl a. På kvällen blir det bio idag.
Kommer faktiskt inte ihåg vilken film det var vi skulle se.
Egentligen skulle vi ha sett den i söndags men det blev
inställt. Minnet börjar bli kort! Hmmm... Kan det vara åldern?

En sväng till gymmet blir det nog efteråt också. Och så ska jag
skriva ner en lista med mina nyårslöften. Eller Nystart kan man
kalla det. Detta år var ju turbulent pga sjukdom i familjen mm så
jag får ta nya tag 2012 helt enkelt.

Hoppas att Ni har en riktigt bra dag också och ta det lite
lugnt med julpysslandet. Man ska njuta också! :)
Kram Sussie

6 kommentarer:

Sussie sa...

Vilken vacker vinterbild...fint med snö när det inte plaskar. Här är det knappt ingen snö men det är lite halt på vissa ställen.
Det lät härligt med den lugna simningen idag. Du är duktig du som orkar med all daglig träning fart du har värk.
Jag gör inte ett dugg nu förutom att cykla lite, städar och hjälper min farmor.

Kram
Sussie B.

Lisa sa...

Men du det där såg kallt ut! Jag kan inte förstå de som vinterbadar! *huttra*

Ja nog kan det bli livat i en simhall. Speciellt när det är barn där och badar. *s*

Kram å pepp!

Hovika sa...

Låter underbart med morgonsimningen. Du kämpar verkligen på bra med träningen.

Lotusblommans vardag sa...

Tack för kommentarerna! Jag har varit utslängd från datorn hela dagen. De sa att problemet låg i Borlänge i någon mast men du Lisa verkar ju ha kunnat komma online iaf.

Ja, i morse var det ljuvligt i simhallen. Så tyst. Riktigt rogivande faktiskt. Men vinterbada utomhus... Glöm det! Jag tycker det är svinkallt även på sommaren.

Ni sover säkert vi det här laget! Dags för sängen här med! :)

conny sa...

Tjohoo! Det verkar som du uppnått första delmålet.

GRATTIS!

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)