söndag 25 december 2011

Mitt under Milky way!

Ljuvlig kvällspromenad!

Ni skulle sett nu ikväll hur underbart det är här ute i skogen!
Alldeles mörkt och så stjärnklart att det var den bästa möjliga
julklappen till mig. Har inte sett en himmel som denna på många år!
Inte ens då jag var mitt ute på Medelhavet på ett fartyg och såg
Saturnus, Mars och jag tror det var Venus stå på rakt led.
Ett väldigt unikt tillfälle i stjärnskådarvärlden.
Himlen nu var Alldeles vitprickig och jag stod
rakt under Milky way och bara njöt!
Det var obeskrivligt...

Det frös till rejält under kvällen och vi hade som tur
var vinterkängorna med isbroddar med oss för
annars hade det varit som att åka skridskor.
1 timmes promenad blev det.

10 sorters kakor på fikabordet.
Innan promenaden hade vi haft kvällsfika och förutom alla goda kakor
bjöds det på sockerkaka, bullar och knäck.
Men jag kan meddela att jag har ätit minst mat och annat av oss.
Jag håller igen...

Tog en bild på mig själv i fönstret här i gästrummet.
Sitter med datorn här vid skrivbordet och A har somnat.
Men både A och jag längtar faktiskt hem till vår egen säng
och jag längtar efter min egenlagade mat!  ;)
Godnatt!
Kram Sussie

6 kommentarer:

conny sa...

Ja det är häftigt att stå och glo inåt centrum av vår galax vintergatan när inte månen stör ljusförhållandena. Vi bor på en liten "arm" i spiralgalaxen som kallas orionarmen och befinner sig ca 30 000 ljusår från galaxens centrum. Vintergatans hela bredd är 100 000 ljusår, en storlek som är omöjlig att föreställa sig.

Ditt foto på dig själv blev ju ett konstverk! :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack för all info! :)
Konstverk var väl ändå att överdriva!
Ha en bra dag!

Viktbekämpning sa...

Hej
Satt och leta lite på nätet och hamna här, så fina foton du har här och vad fina kort du gjort i den andra bloggen.
Vilken kreativitet det lyser här av det jag läst, har läst valda delar en så länge men ska jag läsa allt tänkte jag.
Spännande!
Själv har jag just blivit med blogg för att dokumentera min egen livsomställning till det bättre så har inte skrivit så mycket men blir mer och mer.
Jag börjar den 1 jan med pulverdiet renkur och motion :-) sen tar jag det därifrån får vi se vars jag hamnar

Lotusblommans vardag sa...

Du är så välkommen, din blogg har jag redan läst ;)
Ha en fortsatt mysig julhelg!

Penselkvinnan; sa...

Tack för hälsningen på min blogg! Jag önskar dig också en skön fortsättning på julen!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Carina! :)