söndag 18 december 2011

Säg den lycka som varar...


Ja, säg den lycka som varar för evigt...
Och då syftar jag på mitt simmande i Ludvika.
Det var så otroligt skönt i vattnet idag. Rätt varmt faktiskt och jag njöt
för fullt. Och tänkte att nu ska jag ta och simma nästan varje dag!
För jag njuter verkligen av att vara i vatten. Och jag känner mig så lätt men ändå
så tar det så bra på kroppen.

Men men...
Nu är det så att det har lossnat kakelplattor på botten av poolen och det
innebar att de hade stängt av några banor. Vi fick trängas allihop på tre
banor. Simklubb, motionärer och lekande. Men det var helt ok.
Tyckte ändå att det var bäst att fråga om de skulle stänga av för
reparation. Ja förmodligen blir det så svarade badvakten jag pratade med.
Ojdå, hur lång tid kommer det att ta då? frågade jag.
Jag trodde att hon skulle svara typ två veckor eller nåt sånt.
Men hon sa att förra gången tog det 6 månader. Ett halvår alltså!

Det får bara inte hända. Var ska jag då simma?! Jag vet att det finns
simhallar i Fagersta och Borlänge och Säter.
Men jag har ju varken bil eller körkort!

Hoppas hoppas att det inte kommer att ta så lång tid.
Just nu önskar jag verkligen att jag skulle vinna på Lotto eller nåt
för då skulle jag åka till ett hälsohem med pool, gym och
nyttig mat och stanna där i typ tre månader.
Och bara satsa på mitt välbefinnande och ingenting annat...
Ibland funderar jag faktiskt på att åka till Rättviks stiftsgård och stanna
där ett tag. För min egen skull. Äta vegetariskt, gymma och
promenera. Bara vara. Komma igen. Göra en riktig nystart!
Nackdelen är att de inte har pool.

Jag får väl be om ett mirakel!
Ha en riktigt skön kväll!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Hovika sa...

Oj sex mån är ju jättelänge kan det vara så svårt att fixa några plattor. Hoppas inte det blir så. Jag delar din önskan, längtan, dröm om hälsohem.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det verkar ju verkligen onödigt länge för en så liten reparation. Javisst vore det underbart att få vara på ett ställe och komma i form! :)
Ha det gott! Kram