söndag 18 december 2011

Snart ska jag iväg och simma...

Bilden tog jag på Waynes coffee i Borlänge Kupolen.
Idag känner man sig ju lite sänkt efter att det skett två mord inom loppet
av ett dygn i Ludvika. Hemskt och jag tänker på dom som drabbats.
Anhöriga och vänner till dom som blev offer för våldet...

Jag har packat väskan och ska snart åka till Ludvika och simma.
Eller snart och snart förresten. Bussen går om 2,5 timmar!
Inte direkt som i Stockholm där jag aldrig ens kastade en blick på en
tidtabell. Jag gick bara ner och tog en buss som alltid kom inom typ 10 min.
Det tog sin tid att vänja sig vid att planera på ett annat sätt.

Jag var helt hopplös i början när det gällde t ex att hämta ut medicin.
I Stockholm stack jag bara till CW Scheeles apotek på T-Centralen om
medicinen tog slut. Öppet dygnet runt ju! :)
Nu måste jag tänka efter före helgen vad som behövs och handla
toapapper, mat och sånt före kl 20 för annars är det kört.

Men nu har jag vant mig.
Och ärligt talat känns det skönt med detta lugna tempo.

Jag är otroligt seg idag. Tror det beror lite på vädret.
Visserligen är det snö nu och mer på gång. Yippiee´!
Men det ser ut att vara lite mer åt blötsnö hållet och det ser helt
grått ut ute. Och det är nästan o grader så man vet ju inte
hur länge det kommer att ligga kvar. Lite kallare får det gärna bli
och gärna blå himmel till all den vita snön. Jag vill ha stora högar
med snö som det var vintrarna 2009 och 2010.
När det är så älskar jag att vara ute och promenera.
Och när min dotter var liten brukade jag dra runt henne i pulkan
i flera timmar i Hagaparken... :)

 Så lite simning kommer att göra susen för humöret!

Ha en skön söndag!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Alva sa...

Vi har faktiskt också fått lite snö här i natt, det är inte mycket och jag tror inte att den ligger kvar så länge - men man kan ju alltid hoppas! :) Hoppas du får en riktigt skön stund med simning! Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Alva! Ja, jag drack just en liten guarana och ska dra iväg. Trött som sjutton men det går ju över när man hoppar i plurret! ;)
Ha en bra söndag! Kram