tisdag 27 december 2011

Varit och simmat!

Nu på eftermiddagen har jag varit och simmat i Ludvika.
En timme fram och tillbaka blev det.
Det var så skönt. Jag ångrar aldrig en minut i vatten... :)
Och så glad jag blev när jag fick veta att simhallen iallafall
kommer att ha öppet under hela jullovet.
Jag ska försöka simma varje dag!

På hemvägen köpte jag en god kycklingsmörgås nere på
cafeet Mitt i smeten precis mittemot vårat hus.
Så god den är! Mums.


I morse var första gången på länge som jag var riktigt dålig i hela kroppen.
Jag var helt stel och ledbruten. Hade så ont speciellt i överkroppen.
Kunde knappt röra på mig. Bara att ta sig upp ur sängen var
en jättebedrift. Men som tur var kunde jag som sagt ändå åka
och simma på eftermiddagen. Jag tror att det kan vara blåsten
som gjorde att jag fick så ont. Min kropp reagerar ju konstigt
nog på väder och vind. Speciellt regn och blåst.


Nu ska jag se på programmet Vasa 1628. Jag älskar historia.
Och speciellt Stockholms-historia.
Har sett fram mot detta program ett tag nu...

Och jag blev så lycklig idag för jag fick så fin post från Norge! :D

Ha en skön kväll!
Kram Sussie

6 kommentarer:

maska sa...

Hei
Takk for gode ord inne hos meg. Alltid koselig med besøk og komentarer. :)
Så fint at tingene har kommet fram. Selv om det ble etter 24.
Jeg måtte inn og se på Vasa 1628 og fikk bare med meg de 15 siste minuttene.
Gammel historie er fint å få med seg. Og å se hvordan folk hadde det før gir mange tanker.
Ha det godt.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Inte gör det mig något att det kom efter jul. Jag har ju varit helt hopplös med pysslandet sista tiden. Men jag ska sätta igång idag så lossnar det nog, hoppas jag. Vasa går i repris 4 ggr så du kanske hinner se det igen. :)
Ha det gott du med.
Kram

Alva sa...

Att simma är såå skönt! Det fanns pool på mitt gamla gym, i England. Det var så smidigt att både ha gym och simbassäng på samma ställe!

Tack för det värmande orden! Och ja, ska verkligen se till att jag blir friskt snabbt nu, så det är nog bäst att ta det lugnt! Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är verkligen toppenbra. Gick på gymmet vid simhallen förut och gick 1 tim på gåbandet i 5,2 km/tim och sen simmade 1 tim och då rasade jag i vikt. :)
Nu ska jag packa väskan och dra och simma.
Ja, ta det lite lugnt så du slipper den där förkylningen.
Kram

Anonym sa...

Det är härligt att simma, bada över huvudtaget gillar jag men dilemat för mig är att jag hatar att visa min kropp i bara baddräkt.
Annars gillar jag att bada och simma.
Jag var inställd på att se vas jag med sen missa jag det helt för jag la och tänkte att det var ju inget jag skulle se ändå, blir så trött på mig själv ibland.

Sv: känner att jag inte vill svara direkt sådär på var A kommer från men de är utanför europa iallafall.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, jag kan ju inte på stå att jag älskar att visa upp mig naken jag heller. Men jag har lärt mig att inte skämmas om man säger så. Var och simmade idag med. Så härligt! :)
Jag såg inte så koncentrerat på Vasa heller så jag ska kolla reprisen.
Du svarar på vad du vill :) Min dotter är iallafall halvsysrianska.
Hoppas att allt är bra med dig! Kram