måndag 26 december 2011

Motionsutmaning 2011 vecka 10

Gissa om denna dam är glad att vara hemma igen...
Nu är det dags för sista utmaningsveckan 2011.
Sen blir det 2012 och utmaningen tänker jag fortsätta med hela nästa år.
Motionsutmaning 2012 - motionera så gott som varje dag.

Det kommer att bli en nystart. Igen! Men för sista gången denna gång.
Det har jag bestämt.

Det finns massor av anledningar till att jag misslyckats tidigare
men det tänker jag inte gå in närmare på. En del av Er vet.
Nu är det ett nytt år  som kommer och nya tider.
 Jag ser framåt.
Det finns inget annat sätt att göra det på...

Denna veckas motionsschema:

Måndag:  Promenad  KLART!
Tisdag:  simning 60 min  KLART!
Onsdag:  simning 60 min  KLART!
  Torsdag: VILA
Fredag:  VILA   dödstrött!
   Lördag:  Promenad  KLART!
Söndag:  Promenad

Det är så skönt att vara hemma så Ni anar inte.
Det är första året i mitt liv, vad jag minns, som jag är
riktigt missnöjd med julen...
Fast jag har hållit humöret uppe ändå ;)

Nu sitter vi iallafall och strötittar på ett långt program
om Hurtigrutten. "Hurtigrutten minut för minut" heter det
och det är så vackert längs den turen.
Vi skulle väldigt gärna vilja åka Hurtigrutten någon gång.

Hoppas att Ni har det bra och får en mysig kväll
denna Annandag Jul!
Kram Sussie

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för motionsutmaning är det för dig själv eller får jag hänga på?
Spännande för det är jag dålig på typ promenerar med tvillingvagn är vad jag orkar just nu.

Nytt år nya tider nya utmaningar och framförallt nya glädjeämnen är det vi får se fram emot allt annat lägger vi bakom eller jag gör det iallafall.

Tråkigt att julen inte blev som du hoppades men nästa jul....fram till den tar vi en dag i taget

Lotusblommans vardag sa...

Det är min egen utmaning. :)
Det är ju klart att du kan ha samma utmaning om du vill. :)
Ja, vi önskar oss ett härligt år 2012! Ny start som sagt. Kram

conny sa...

Den här julen har inte känts som en jul. Vädret har nog ett finger med också, här är det 8 plusgrader och gröna gräsmattor. Känns mer som April.

Lotusblommans vardag sa...

Vi sa precis samma sak nu när vi kom hem till Smedjebacken. Det känns som April!

Alva sa...

Mån åh vilken fin katt du har! :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack ska du ha! Hon är världens raraste. Såå himla snäll :) Jag ska hälsa Sally! ;)

maska sa...

Ja Hurtigruten kan være fin å ta. Når været er bra. :)
Har tatt turen fra Bergen til Trondheim en gang.
Men må kanskje prøve resten av ture også.
Alltid godt å komme hjem når man har vært på tur.
Her er det også som om det var våren.
Ha en fin romjul,og kos deg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Åh Marit! Jag fick ett så underbart julpaket av dig idag! <3 Så mycket vackert du gjort till mig. Jag är verkligen jättejätteglad! Det var fantastiskt fina kort! :)

Och jag skäms som sjutton för jag har inte ens fått iväg min julpost än. Hoppas att du har lite tålamod med mig...

Hoppas att dina mellandagar, som vi kallar perioden mellan jul och nyår, blir toppen!
Varm kram!