måndag 27 februari 2012

Jag är suuuk!


Sitter här och huttrar i soffan. Iklädd varmt nattlinne, kofta
och tjocka tofflor. Fryser och har nog en liten aning feber.

Har värmt en liten grönsakssoppa med lite stekt falukorv i.
Sååå god! Tredje skålen idag.
Strökollar lite på tv  och tänkte att jag ska se på
Viktkampen på tv i kväll och se vad det är för något.
Låter som något för mig iallafall...

Just nu är det TopModel jag tittar på. Alldeles för magra brudar.
Men jag älskar Mr och Mrs Jay. De utstrålar självsäkerhet och
stark integritet och sånt gillar jag. Och så är dom roliga.
Tycker jag  alltså. Speciellt Mr Jay är min favorit.

Veckans motionsschema får Ni vänta på ett tag.
Blev ingen simning igår för när vi skulle åka kom jag ju på att det
var den tiden på månaden och det hade jag inte tänkt på.
Men vi åkte till Ludvika iallafall.
Åt en smörgås på Subway. Tonfisk för min del.
Och sen promenerade vi runt i typ en timme och kollade i
skyltfönster och gick lite på gator som jag aldrig gått på.
Så det var en skön dag iallafall.

Salsa Tjorv, dvs lilla Sally, sitter och vrålstirrar på mig.
Det gör hon alltid när hon är ute efter något. Typ kattgodis.
Och hon är väldigt envis. Hon kan glo i timmar om det behövs.

Anders säger att vi är lika envisa båda två. Jag har inte en aning om
vad han pratar om!  ;)

Ha en härlig kväll och hoppas att veckan startat bra!
Kramar Sussie

10 kommentarer:

Minviktresa sa...

Krya på dig! så är du snart inne i gamla gänger igen, sitter själv och stickar sockar, som jag precis lärt mig... Kram Lisbeth

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisbeth! :)
Ja, jag hoppas att det här ska gå över fort! Kul att kunna sticka egna sockor. Ha det bra! Kram

Frideborg sa...

Stackare. Jag har en dotter som är sjuk här.
Många varma styrke- och krya på dig kramar från mig.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marina! :)
Hoppas du slipper bli sjuk och att din dotter snabbt kryar på sig också.
Kramar!

maska sa...

Håper formen er bra igjen nå.
Ja katter kan være rare. Katten her vil ha mere mat i skålen selv om det er litt igjen.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit, jag mår bättre idag. :)
Kul att du också har en katt! Dom är ju bara så söta och har sin egen lilla personlighet.
Hoppas att du har en bra dag! Kram

anna sa...

Krya på dig, det inte kul vara sjuk
kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! Jag mår lite bättre idag så jag åkte tack och lov inte på någon rejäl influensa. Ha det bra! Kram

Lisa sa...

Krya på dig!

*s* Lika bra att ha kattgodiset till hands. Den blicken ser krävande ut. Men söt!

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Suck, det är ju det som är problemet. Hur motstår man den där blicken och sötnosen?! Det går ju inte. ;)
Kram och pepp!