tisdag 28 februari 2012

Datortomografi!

Äntligen händer det något!
Jag har blivit kallad till Falu Lasarett för en datortomografi.

Känns så bra att de ska ta en ordentlig titt i min buk.
Det stod att jag ska dricka kontrastmedel innan och även få
en spruta med kontrastmedel i armen.

Om ett par veckor ska jag vara där.
Så jag slapp vänta i flera månader tack och lov.

Nu får vi hoppas att det inte är något farligt eller livshotande.
Utan något som faktiskt går att göra något åt!

Idag har jag börjat registrera alla mina kalorier och hålla kolla
på mitt exakta matintag via Aftonbladets Viktklubb.

 Funkar som Viktväktarna fast utan material i handen
och möten. Fast tusenlappar billigare.
Allt finns i datorn och den räknar ut exakt hur mycket kalorier
allt innehåller som man äter. Bara att skriva in.

Nappade på ett erbjudande om 4 månader för 3 till ett sammanlagt
pris på 298 kr. Ska verkligen ge det en rejäl chans.
Har provat det förr och då fungerade det väldigt bra.

Jag med min vikt bör hålla mina dagliga kalorier på 1387 kcal
för att minska minst ett kg i veckan.
Håll tummarna!

Man skriver även in motion osv.
Tror jag kan komma igång med träningen imorgon igen.
För jag mår bättre idag.

Ha en riktigt bra eftermiddag och kväll!
Kram Sussie

10 kommentarer:

Sussie sa...

Härligt Sussie att du fick tid snabbt för visst kan det ta tid ibland. Skönt också att du känner dig bättre idag inget vidare att vara förkyld.
Här är vädret toppen fast det var grått och tråkigt i förmiddags.

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det känns bra att få bli ordentligt undersökt.
Kram

anna sa...

Har varitmed i viktklubben innan och viss funkar det.
Lycka till med allt, och håller tummarna att att det blir en grundlig undersökning
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack, det hoppas jag med. :)
Både att Viktklubben funkar och att undersökningen går på djupet... Ha en bra dag!
Kram

Lisa sa...

Så bra att du får komma iväg! Såklart att det är nåt ofarligt!

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, jag hoppas det jag med. Försöker att inte oroa mig.
Kram och pepp!

Suzan sa...

Hoppas det går bra!

Lotusblommans vardag sa...

Tack, det hoppas jag också! :)

maska sa...

Så fint at du slipper å vente så lenge på undersøkelsen.
Og at du får svar på hva det er.
Ha en fin fredagskveld.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tyvärr ringde de just och avbokade undersökningen. Hoppas på en ny tid snabbt.
Ha det bra ikväll! Kram