måndag 20 februari 2012

Motionsutmaning 2012 - vecka 8.

Idag får man vårkänslor! Balkongdörren står öppen, det fläktar skönt och solen lyser
från klarblå himmel. Några grader plus på solsidan. Hade gärna legat på balkongen
och blivit riktigt varm... Men vi är inte riktigt där än...
Den här veckan öppnar simhallen så jag ska börja simma igen.
Och träna på gymmet. Varva båda aktiviteterna.

Så här ser mitt preliminära schema ut:

Måndag:   Gym   KLAR!
( 23 min motionscykel, 45 min gåbandet 4,3 km/tim )
Tisdag:   Simning 50 min   KLAR!
Onsdag:   Simning 30 min    KLAR!
Torsdag:   Gym   KLAR!
(  30 min gåbandet 4,3 km/tim
25 min cykel ( 8 km )
30 min gåbandet 4,3 km/tim  )
Fredag:   VILA    
( Städning fredag-lördag )
Lördag:   VILA
Söndag:   Promenad 1 tim  KLAR!

Förutom att lägga in ett par timmars sömn på dagarna för att orka
så hoppas jag verkligen att få börja vårstäda och få det klart.
Varenda litet dammkorn, och de är många kan jag tala om, syns
nu när solen lyser in. Och det är jätterörigt här.

Att bli klar med städningen den här veckan
kommer att göra att många
tegelstenar faller från min rygg...

Igår kväll var vi på bio och såg den nya Mission Impossible-filmen
Ghost Protocol med bl a Tom Cruise och Mikael Nyqvist.
(Jag älskar Mikael Nyqvist. Han ger mig stora fjärilar i magen! ;))

Filmen var bra tyckte vi.

Nu ska jag ringa till Hälsoshoppen i Ludvika och beställa nya
Guarana-rör. Brukar beställa kartonger med 30 st i. Dom tar jag
ett av inför varje träningspass.
Visserligen har jag pulver hemma också men det är så
behändigt med de små rören som man kan ta med sig.

Gubben kommer ju att jobba sena kvällar denna vecka
så jag kommer att gå samtidigt med honom
och slinka in på gymmet för den dagliga träningen.

Sen så har jag ju lovat mig själv att göra ett kort om dagen
till min pysselblogg. Ligger redan efter med tre dagar som jag ska
snabbscrappa idag. Vill gärna lära mig att göra några
snabba kort, för jag brukar ta så lång tid på mig...

Blir alldeles matt av allt jag vill göra
men knappt orkar. Men om jag tar det lugnt och lite i taget
så hoppas jag ändå få det att funka.

Det är så tråkigt att bli besviken på sig själv hela tiden
för att man inte får det gjort det man vill...

Hoppas att Ni får en härlig måndag och känner av samma
vårkänslor som jag gör!

Kram Sussie

6 kommentarer:

emma-isabella sa...

hejja hejja hejja!

Lotusblommans vardag sa...

Tack tack tack! :D

anna sa...

Hejja dig, Härligt md vårkänslor :)
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! :)
Ja, visst är det? ;)
Kram och pepp till dig

maska sa...

Hei. Vårfølelse var det her igår.
Så fint at du kan svømme igjen.
Er det i samme svømmehall som før ?
Ja det er mye man har lyst til å gjøre. Men det er ikke alltid like enkelt å få til.
Ha en fin kveld.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Hej! :)
Snart har vi våren här!
Ja, de öppnade igen idag. Bara tillfälligt renoverat men det är ju huvudsaken att det fungerar att simma igen. Ska bli skönt. Kandelabersimning imorgon kväll. :)
Hoppas att du har haft en bra dag och mysig kväll till dig också. Kram