lördag 3 mars 2012

Dagens mat!


Jag lagar oftast maten efter principen man tager vad man haver.

Idag lagade jag torskfiléer på en bädd av haricot verts, ajvar relish
dill och Milda mini matgrädde ovan på med lite lite riven ost.
( Saltat fileerna med örtsalt och pepprat med lite pepparmix. )
Sen in i ugnen på ca 200 grader tills det fått lite fin färg.

Det blev dagens lunch med lite fullkornsris.
Helst borde jag ha haft grönsaker till men det tar jag igen
på kvällen för idag blir det en enkel korv- och grönsakssoppa
till middag.

Frukosten bestod av lite müsli med hasselnötter och mjölk,
en knäckeskiva med 1 kokt ägg och ett gult plommon.

Nu ska jag baka en banankaka. Har precis mosat två bananer
och skulle egentligen ha gjort banan- och jordnötsmuffins
men hittade inte receptet jag brukar använda.
Så idag blir det till att leta upp ett banankaka recept på nätet.
EN BIT av den får jag äta idag. Med en Hallonsmoothie.

Dags att baka!
Ha en riktigt mysig lördag i den strålande solen!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Suzan sa...

Detsamma! kram!

ZtorZillen sa...

Oj, vad smaskigt det ser ut!

Lotusblommans vardag sa...

Japp, det var gott!
Ha det bra! Kram