söndag 4 mars 2012

Te med honung...


Lipton Yellow Label och lite skogshonung
smakar gott och lenar lite i halsen.
Skulle inte ropat hej än...
Vaknade i morse med världens halsont.
AJAJ... Inget kul alls.

Förra veckan var det, hör och häpna, 25 stycken sjuka
på Anders jobb. Mer än hälften alltså!
Så jag har nog fått någon bacill som han har släpat
med sig hem. För han har gått här och snörvlat och haft sig.

Annars är dagen helt underbar. När man tittar ut!
Fortfarande klarblå himmel och strålande sol.
Nu hoppas jag bara att min dotter som ligger på sjukhus igen
ska få åka hem så fort som möjligt... Mamma loves U!

Ha en fin dag!
Kram Sussie

10 kommentarer:

Suzan sa...

Hoppas hon får komma hem snart o krya på dig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du!
Ha en härlig kväll!

anna sa...

Hopps dottern få komma hem snart. Och attdu kryar på dig.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! Ja, jag hoppas att förkylningen snart ger med sig så att jag kan stå på gåbandet och gå och simma igen.
Kram

Helen Holmberg sa...

Krya på dig!! Så tråkigt vara nere för räkning :( Hoppas din dotter får komma hem igen snart och att det inte är något allvarligt.

Mina föräldrar har fått sin beskärda del av nybakat också & frysen ;) Men jo han är väl bortskämd, får bidra med det jag är bra på som kompensation för att jag inte drar in någon lön just nu.. Ska bli underbart återse Stockholm, har halva mitt hjärta där (bror & brorsbarn) och man längtar alltid efter dom!! Jag har aldrig varit i Finland, men tycker båtarna som går över känns lite läskiga. Brukar ni flyga eller åka båt? Annars har jag hört det är ganska billigt ta båt över på dagsturer och samma till Åland?

Jo det var nyklippt lugg på fotot du såg, har dock hunnit klippa mig åtskilliga gånger sen dess och nu sist åkte längderna :) Fast nu behövs saxen igen kan knappt se ut under luggen, hihi

Klänningar är härligt! Jeans för bra magdagar & klänningar för när magen bråkar.. Kram och krya nu på dig ordentligt!!!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Helen!
Hembakt är alltid bäst. Ikväll ska jag laga negerbollarna jag lovat recept på så det kommer idag eller imorgon här på bloggen eller på min hobbyblogg. :)
Vi brukar ta båten, men jag har även flugit över flera ggr. Men det var många år sen nu. Tycker båtresorna gått bra och visst kan man få tag på riktigt billiga kryssningar. Jag är lite kinkig med hytt dock och vill bo i A-hytt högt upp med fönster. :)
Stockholm har en stor plats i mitt hjärta för jag kan den staden utan och innan nu, men Helsingfors är också en härlig stad att vara i.
Sist var vi i Åbo. En dagskryssning.
Ditt hår är nog som mitt: växer som ogräs. :)
Kram och ha en jättemysig kväll.

PS. "nuvig och däppt" men annars på bättringsvägen

maska sa...

Hei. Håper formen din er bra.
Honning gjør godt i en sår hals.
Og så smaker det så godt.
Det var mange syke på A sin jobb.
Er nok mange som har influensa nå.
Ha en fin dag.
Klem

Lotusblommans vardag sa...

Ja, usch Marit, jag blev lite sjukare än jag trodde jag skulle bli. Får panik när jag ska sätta på mig andningsmasken och sova när näsan är nästan helt igentäppt!
Det går ju inte att andas! :(
Slängt den där mojängen i sängen och klivit upp massor av gånger...

Men idag verkar det släppa lite så att jag kan snyta mig åtminstone... Men det kunde ju ha varit värre.

Hoppas att du sluppit influensa och mår bra! :)

Vi har fint väder här idag igen. Igår var det grått och trist men idag blå himmel och sol igen.
Åh, vad jag längtar till våren nu!

Ha en riktigt fin dag! Kram

Lisa sa...

Usch då. Jag hoppas du är bättre nu och att din dotter också är på bättringsvägen!!

kram å pepp

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisa! Jo, jag mår bättre nu. Just idag har jag väldig huvudvärk bara, men det beror nog på snuvan jag haft. Imorgon tror jag nog att det bär av till träningen.
Ha en jättebra helg och hoppas att du lyckats hålla dig frisk iaf. Kram och pepp! :)