torsdag 1 mars 2012

Gösta Linderholm-Snuttefilten



MUSIKNOSTALGI
Idag har jag sovit nästan hela dagen.
( Jag var uppe någon timme i morse också!)
Klev upp klockan halv två. Så nu borde jag ju vara
utvilad ett tag.

Nu på eftermiddagen har jag suttit och lyssnat på gamla
låter igen. Snöade in på bl a Gösta Linderholm som spelades
mycket hemma hos oss när jag var liten.
Honom lyssnar vi faktiskt på här hemma också för vi har
hans samlings CD. Tvekade mellan att spela upp
"Gycklar-David" ( min favorit ) eller "Rulla in en boll  och låt den rulla",
men valde till sist "Snuttefilten".
Göstas texter är bara sååå bra! Lyssna så förstår Ni...
Jag tycker dom är både roliga och underfundiga.

Lyssnade även till Demis Roussos och Nana Mouskouri idag.
En av Demis låtar kan Ni höra på min andra blogg...

Nu ska jag ut och handla lite.
Ha en bra kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: