måndag 23 april 2012

Bara en liten snabbis.


Tittar bara in en liten snabbis och önskar en bra start
på veckan!

I helgen har jag lagat linssoppa, bakat scones och suttit
och målat. Inget speciellt med andra ord.
Har haft väldigt ont i magen sista tiden och det beror
säkert till viss del på att jag fortfarande väntar på svaret
från Datortomografin. Omänskligt att låta mig oroa mig
så länge utan att få svar... Hoppas på svar denna vecka.
Och att det ska vara positivt och ofarligt...

Bilder från tillagningen av linssoppan.
Dagen efter addade vi brynt köttfärs i soppan för att den skulle bli lite matigare
och för variationen skull.
Innan jag addade vatten, buljong och tomater...

Här är tavlan jag jobbat med i helgen.
Vad slutresultatet blev kan du se på www.lotusblommansblog.blogspot.com
Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Sussie sa...

Hoppas verkligen att du får svar snart och att det inte är någon fara med dig. Visst är det jobbigt att få gå och vänta så länge på ett provsvar. Speciellt när det gäller sånt här..man vill juuu veta så fort som möjligt så man kan göra något åt det och få slippa värk och fram för allt oro.
Jag har fått ont i foten....läkaren min kom fram till att det är hälsporre, känns mest av på morgonen när jag tar dom första stegen. Det kommer att försvinna men det kan ta upp till flera år om jag har otur. :-(

Kram
Sussie B.

anna sa...

Hej
Ja nukör jag på så det ryker :)
Har du inte fått besked än? :( olidligt att få vänta och oroa sig. Bamsekram

Lotusblommans vardag sa...

Jag ska till vårdcentralen imorgon och jag hoppas att läkaren fått remiss-svaret...

Hejar på dig! Och mig! ;)
Ska nog simma imorgon igen. Och lägga upp träningsschemat för veckan. Glömt det kom jag just på...
Kram och pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Sussie, din kommentar hade hamnat i skräpkorgen igen. Vad märkligt att det blir så! :o
Iallafall så hade vårdcentralen inte fått något svar så jag måste kolla med Skönvikt, men de har utbildningsdagar så jag fick inte tag på någon. Ska ringa på måndag fm.
Tråkigt att du har fått hälsporre. Måste googla på det... Hoppas att det inte hindrar dig för mycket i vardagen. Går du på vattenjympa fortfarande? Vet att du gillade det.
Kram och ha en fin helg!