måndag 30 april 2012

Motionsutmaning 2012 - vecka 18.

Det blev inget motionsschema förra veckan för jag har
lagt mitt krut på den konstnärliga biten just nu. På att komma
igång med det igen. För att det får mig att må så bra!
Och nu är jag på gång där...

Igår var jag och simmade och snart ska jag ta min packade
ryggsäck och dra iväg till simhallen igen. Ska bli så skönt.
Hoppas att simhallen inte är smockfull nu när folk är lediga
och har klämdag...

Motionsschema vecka 18:

Måndag:   Simning  40 min   KLART!
Tisdag:  Promenad 40 min   KLART!
Onsdag   VILA - stora tröttheten slog till... Blir så less ibland...
Torsdag:   Simning 60 min + lite vattengympa på egen hand :)   KLART!
Fredag:   VILA
Lördag:  Morgonträning gåbandet   54 min   KLART!
Söndag:  Simning 45 min   KLART!

Fyller i efter varje träning. Simning och gåbandet
har jag tänkt mig. Så mycket jag orkar.

Igår hade vi ju fantastiskt väder och strålande sol hela dagen.
Satt på balkongen hela förmiddagen. Underbart var det.

Och jag trodde att det skulle vara lika fint idag och flera
dagar framåt. Men icke sa Nicke. Regnet hänger i luften nu.
Tar nog inte många minuter tills det börjar regna.

Jag vill ha tillbaka värmen och solen!
Min kropp mår så bra av det. I natt var jag uppe ett tag
för att det gör så ont att ligga ner. Minusgrader ute såg jag
på termometern då. Där hade vi förklaringen.
Väderomslag känns alltid i kroppen och jag var så stel
i morse igen.

Men nu hoppas jag på en riktigt varm och härlig vår
och sommar! Det gör väl Ni också?

Ha en toppenfin dag oavsett vädret där du bor!
Kram Sussie

2 kommentarer:

anna sa...

Hej
Hoppas du får njuta av litesol och värme
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Hej Anna!

Ja, jag njuter för fulla muggar idag. :D Vi har 43 grader varmt i solen på balkongen och jag ska sitta där nu tills solen försvinner bakom hörnet. Sen åker jag nog och simmar. Tar en bloggrunda ikväll och hälsar på hos dig också! :)

Kram och ha en toppenfin dag i solen du också!