torsdag 5 april 2012

Åh, vad vi pratat idag... och om oväntat möte!

Undrar om fler än jag har samma problem?
Jag blir utkastad från Internet titt som tätt och modemets
hastighet går ner på noll... Har märkt av det här en längre tid nu.
Och jag har funderat på om det kan vara solstormarna man hört
om eller om det är modemet som måste bytas ut...?
Fler som märker av samma sak? Vore intressant att veta...
Utbudet på hårvårdsprodukter är enormt hos Headspot i Nacka Forum. ALLA
märken som används i salonger finns här.  Plus att det är en frisersalong innanför butiken.
Idag har jag pratat i telefonen i flera timmar. Typ tre timmar tror jag
det blev i ett sträck!

 Och jag som inte är så mycket för att prata i telefon som de
flesta andra tjejer är. Jag föredrar att träffas öga mot öga, skriva brev
eller sms:a. Mestadels tycker jag det är jobbigt med kompisar som
alltid skulle prata i timmar om saker men aldrig orkade lyfta häcken
för att gå ut. På fik. Bio eller nåt. Bara sitta och polera naglarna
och snacka skit på sofflocket! Not me!


Det var därför det var dubbelt kul att ha min dotter.
 Jag kunde ju alltid ta henne med mig ut och promenera runt på stan eller
sätta henne i barnsitsen på cykeln och ta en runda. Inte klokt vad jag
cyklade i innerstan förr. Nu vete sjutton om jag skulle våga!
Det är roligt med gamla minnen!

Satt och snackade med min dotter.
Om allt mellan himmel och jord.
Och hon bor ju en bra bit bort så det funkar inte att träffas.
Det var länge sen vi pratade så mycket och ventilerade tiden i stan,
i Nacka, sommarsemestrar och resor och alla år vi delade vått
och torrt. Det har varit några riktigt jobbiga år och det känns så
skönt att det vänt nu. Nu kan vi prata som två vuxna och börjar
få en riktigt bra kontakt igen. Man ska aldrig ge upp!
Det finns så mycket roliga minnen att tänka på.
Och det är skönt att vi kan prata om svåra saker också utan att
tredje världskriget bryter ut. ;)

Längtar efter att hon ska komma på besök hos oss!
Köpte schampoo, balsam och Silkesdroppar för håret.
Nu ska jag ta och sätta mig och göra lite kort och annat kreativt.
Gubben är på jobbet och kommer inte hem förrän efter tio
så jag har gott om tid att sitta och ta det lugnt för mig själv.
Är lite mör efter att ha babblat så länge... Skavsår i munnen typ.

I Stockholm, när vi var nere i Kungshallen och käkade libanesiskt, sprang vi på ett ex från
mitten av 80-talet. En jätteduktig konstnär som jag hade en kort affär med i ungdomens
ljuva dagar. Det tog ett tag innan jag kände igen honom. Helt plötsligt blev jag medveten
om hur tiden farit fram med oss alla. Inte bara mig. Men jag undrar vad han tänkte?
Det var 60 kilon sedan vi sågs... Men jag tror att man aldrig glömmer hur dom man
känt en gång i tiden var då de var unga. Antagligen gäller det åt motsatt håll också.
Inombords är vi fortfarande unga och ser unga ut...
OBS! Personen är inte med på bilden.

Men först lite jordgubbar och yoghurt. Köpte en stor låda
med färska jordgubbar från Spanien. 1 kg!
På Coop alltså.
Jag hann inte svänga förbi marknaden i Barcelona. ;)

Ha det gott!
Kram Sussie

7 kommentarer:

Novali sa...

Tack för att du titta in hos mig och lämna ett eftertryck.

Jordgubbar är gott :)

conny sa...

Stämmer..man ska aldrig ge upp! Nix inga störningar här. Kan väl vara lokala störningar kanske. Fast egentligen begriper jag inte vad jag talar om när det handlar om störningar på internet ha ha ha ...

Ha en trevlig påskhelg och hälsa guben!

Lotusblommans vardag sa...

Trevlig påskhelg!

Helen Holmberg sa...

Åhh Stockholm <3 Du verkar ha många spännande historier att berätta om Stockholm och din ungdom!!

Måste hålla med dig om att ögonkontakt när man pratar är så mycket trevligare, jag har förmågan att stänga av lyssnanadet när folk maler på telefon i timmar med en om allt ifrån katten gjorde si och så till att någon sa det och de på jobb. Det blir så ointressant när man inte ser på den man pratar med vad dom verkligen känner och tycker om de som pratas om.

Glad att din dotter och du börjar hitta tillbaka till varandra, brukar ta lite tid och distans att inse hur bra ens mamma egentligen är trots att hon inte är perfekt och vet allt ;-)

Låter ljuvligt med jordgubbar, ät några för mig med!! Och +60 kg sen 80 talet, du måste ha varit snudd på en streckgubbe då? Usch vad jag babblar ;) Hoppas du får en härlig påskhelg, kram Helen

Lotusblommans vardag sa...

Babbla på! Det är bara trevligt! :)
Jag vägde 48-52 kg under mina "unga år". Och jag trodde jag var tjock! :o Nu väger jag ju 112! :(

Jag tror att alla människor har en historia att berätta. Egentligen borde alla få en memoarbok över sitt liv. Eller en film! :)

Ha en riktigt mysig påskhelg!
Kram och pepp!

anna sa...

hej
Jag likadan, gillar ses öga motöga när man prata eller sms, datorn. Lite rädd, tafatt med telefon. Fast det tränar jag på :)kram

Lotusblommans vardag sa...

Det är roligare att umgås på riktigt än att prata i telefonen! :)
Kram