tisdag 29 maj 2012

Spindeljakt via telefon...

Sitter här med dottern min i telefon.

Hon säger att hon har en Svarta Änkan spindel i huset
 och vet inte vad hon ska ta sig till.
Och nu har den gömt sig till råga på allt efter att hon
försökt ha ihjäl den med giolvmoppen eller vad det nu var...

Jag kan ju inte fånga den via telefon men jag kan ju sitta
här iallafall och vara "till stöd" i jakten.
Förresten skulle jag nog vara rätt hispig själv om jag
var på plats!

Problemet är ju att hon har en blodsjukdom och ett bett kan
vara farligt. För hon kan reagera kraftigt bara på myggbett.
Och nu när jag läser om dom inser jag ju att dom verkligen
är  GIFTIGA!  Fy, vad läskigt! OM det nu är en
Svarta Änkan spindel!?


Men jag har suttit och googlat lite på datorn nu under tiden vi pratat
och  beskrivningen verkar faktiskt stämma in på en Svarta Änka.
Först tänkte jag att det kanske kunde vara en slags husspindel.
Dom kan ju också se stora och "skräckinjagande" ut.
Men det är ju inte så lätt att se från Dalarna till Stockholm
hur den ser ut!

Så ser min tisdagskväll ut!

Nu hoppas jag att spindeln dyker upp snart så hon
kan slå ihjäl den!

Vad gör man annars? Vart ringer man? Någon som vet?!
Någon som haft samma problem?!



Kram Sussie

2 kommentarer:

anna sa...

USCH för spindlar i alla dess former och arter :)

Lotusblommans vardag sa...

Hon skulle få hjälp halv 8 i morse av någon som skulle komma och spraya. Huset har tydligen haft problem förut.

Nu blir jag helt hispig för att det ska finnas spindelägg i hennes packning. Suck. Fast chansen är nog minimal.