tisdag 29 maj 2012

Veckans motionsschema v. 22 - 2012


Dags för veckans motionsschema igen.

Det har ju varit paus på den fronten ett tag.
Fyller i vart efter jag tränat igen.

Vecka 22:

Måndag:   VILA
Tisdag:   Simning  1 timme   KLART!
Onsdag:    Simning  1 timme   KLART!
Torsdag:   VILA
Fredag:    Simning  45 min   KLART!
Lördag:   CYKELTUR 50 minuter   KLART!
Söndag:  VILA

Tack och lov att det är sol idag igen!

Lördagen var så ljuvligt varm och skön
och jag hoppas på många sådana fina dagar denna sommar.
Med samma inre frid och skönt avslappnade känsla.
Så bra som jag mådde i lördags önskar jag att vi alla kunde må
hela tiden. Vad härligt det skulle vara att bo i ett land där det
var så soligt och varmt iallafall maj-september varje år.
Jag har mått så bra de senaste månaderna
om man bortser från mina kroppsliga krämpor och smärtor
som jag inte kan göra något åt. Ibland är det bara att
acceptera det man inte kan förändra eller vänta och ha
tålamod och tänka att det löser sig i sinom tid.

Bättre att försöka fokusera på det som faktiskt får en att må bra!

Det är viktigt att må bra i själen för då orkar man med
smärtorna på ett helt annat sätt än om man låter dom ta över
hela ens tillvaro. Så tänker iallafall jag.

Gårdagen innehöll en del störningsmoment
 som fick mig att tappa balansen i tillvaron ett tag
men det är bara att putsa av sig obehagligheterna,
även om ilskan förmodligen kommer att sitta i denna gång,
och ta nya raska steg på Välbefinnandets stig.

Och hoppas att man slipper fler sådana oväntade otrevligheter.

Ha en jättebra dag och Låt välbefinnandet styra dig helt!
Kram Sussie

2 kommentarer:

anna sa...

Kul se dig tillbaka :) Ibland måste man ta paus från vissa saker fö rå om sig själv :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna! Japp :)
Ha en förhoppningsvis solig och varm dag! Här skiner solen!