torsdag 10 maj 2012

Vad är det som händer?

Vid detta lilla bord sitter jag i sängen och skriver i mina anteckningsböcker eller
i min laptop. Gulligt bord eller hur?

Morgonstund har guld i mun... Eller?
NEJ! Inte i mitt fall.

Jag förstår inte vad det är som händer. Vaknar av outhärdliga
smärtor varje natt nu. Kan knappt ta mig upp ur sängen eller
ens vända mig. Jag har aldrig varit med om något liknande.
Tagit extra tabletter nu både dag och natt sista dagarna
men det hjälper inte.

Igår kväll kunde jag knappt ta mig in på toaletten utan gick
som en gammal gumma och stödde mig mot väggarna.
Smärtorna har blivit som värst under och på revbenen på både sidorna
och där har jag aldrig haft så här ont förut.

Som tur är ska jag träffa min smärtläkare efter midsommar.
Och nästa onsdag får jag svar på Datortomografin.

Jag mådde ju ganska bra de varma soliga dagarna som var
nyligen så jag hade aldrig kunnat föreställa mig att denna
smärta skulle dyka upp... Är det verkligen bara det skiftande
vädret nu som gör att det blir så här? Hoppas det.
Och att det ska bli bra så fort jag får ligga i solen och
låta värmen mjuka upp och hela kroppen litegrann.

Jag har inte kunnat träna de sista dagarna. Inte ens simmat.
Men jag har försökt aktivera mig med lite kreativa aktiviteter
istället. Gjort lite vykort inför en Postcard SWAP och skickat dem till
USA och Storbritannien.
.
Det ska bli så kul att se vad jag själv kommer att få
i brevlådan! Det är härligt att få gammaldags post!  :)


Annars går mina tankar just nu till Ankies familj.
Ankie förlorade sin kamp mot cancern förra veckan.
Bukspottkörtelcancer som till sist spred sig till hela kroppen.
Hon hann uppleva att alla hennes tre barn fick egna barn,
det senaste nu i november, och de betydde allt för henne.
Tack Ankie för att du ringde ibland och hörde efter hur jag
hade det och för de rara ord du skrev åt mig på Facebook.
Vila i frid.

Ha en riktigt bra dag allihop och ta vara på stunderna!

Kram Sussie

14 kommentarer:

ZtorZillen sa...

*stor kram* Vila i frid, önskar jag din vän..

Lotusblommans vardag sa...

Tack!
Och kram tillbaka.

Sussie sa...

Sussie usch allt det här låter urjobbigt för dig. Hoppas du blir bättre snart och jag beklagar sorgen, det är alltid jobbigt när en vän förlorar mot någon otäck sjukdom.
Önskar dig en bra helg.

Kram
Sussie B.

Alva sa...

Förlåt att jag inte kommenterat hos dig på länge! Har tagit en paus från bloggvärlden, men nu är jag tillbaka och har tonvis att läsa ikapp!

Jag ville bara skicka en styrkekram till dig och säga att jag hoppas att du snart får må bättre! Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie och Alva fdör kommentarerna! :)
Jag blir lika glad varje gång jag får besök. Och visst behöver man en paus från boggvärlden ibland. Man måste ju hinna med annat i livet än att sitta vid datorn. Kram och ha en kanonbra vecka!

conny sa...

Hej! Kikar im en stund bara för att se hur du har det. Önskar att du kunde bli kvitt din smärta, så du kunde göra vad som föll dig in.

Kramar o hälsa guben!

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du! :)

Snart är värmen här och då mår jag mycket bättre. Gubben hälsar tillbaka men sa att du inte får krama för hårt. Hehe! ;)

Kram!

anna sa...

Sänder massor av kramar. Inte tittat runt på bloggar på länge, Hoppas du snart få må bättre.
Att ta vara på stunderna är intefel. Man vet inte när det tar slut.
KRAM '

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna!
Jag har varit dålig på det jag med på sistone. Kommer igen om ett litet tag...
Kramar!

Sussie sa...

Hur är det med dig....har du blivit något bättre? Och när är det du ska få besked från läkaren på din undersökning? Eller du har kanske rent av redan varit där..!
Jag har varit i Sthlm i några dagar å kom hem nu på måndagen. Jag var inne på Slöjd detaljers butik i sthlm också. Den ligger bakom Åhléns, dom har bara funnits där i ca 6 mån.
Hoppas nu att du känner dig bättre och att du kan njuta av solen.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Hej Sussie!
Jag fick svar och det var bråck. Inget som kan opereras i nuläget eftersom det kan spricka.
Jag har gått ner 9 cm runt magen och cirka 3 kg bara på att köra dubbla vätskedrivande denna vecka.
Utredning om min hälsa pågår. Ska ta massor av prover på fredag.
Det tråkiga är att jag har fått så ont i magen igen. Speciellt efter varje gång jag äter. Tror jag har magsår... Om det inte går över inom ett par dgr åker vi in till akuten. Försöker ta det lugnt och värma mig i solen. Jag har väldiga smärtor just nu. Skriver en liten blogg nu i helgen tror jag. Hoppas att du mår bra och att hälsporren börjar ge med sig.

Oj, att Slöjddetaljer öppnat butik visste jag inte. Vore kul att besöka deras affär. Hittade du något som du köpte?

Jag ska kika runt på din blogg snart också. Varit lite lat med bloggrundorna på senare. KRAM och ha en fin vecka!

maska sa...

En tur innom for å si Hei.
Så fint at du har fått svar. Håper de finner ut litt mer og kan gjøre noe for deg. Det er ikke godt å gå med disse smertene.
Nyt solen og varmen i disse herlige dagene. Ønsker deg lykke til i dagene som kommer.
Klem.

Pernilla be sa...

Skönt att du fått veta vad det är. Hoppas du får operation snart.

Kryakram, Pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Tack så jättemycket för att Ni kommer ihåg mig och peppar mig! :)
Jag ska ta mig tid att ta en bloggrunda nu i helgen.
Kram och ha det gott i solen och värmen!