lördag 5 maj 2012

Fruktansvärt ont...

Det här är femte dagen i rad som jag inte kan ligga
kvar i sängen pga av att jag har så vansinnigt ont
i de nedre revbenen. Det gör så ont att vända sig i
sängen så att jag nästan skriker. Jag vet att smärtan
och stelheten går över när jag varit uppe ett tag.

Smärtorna är som värst när jag ligger och sover.
I höfterna och benen, eller som nu revbenen.

Tog två extra Tradolan nu och ska gå ner på gymmet
om typ en timme och gå på gåbandet.

Gubben min ska iväg till jobbet och jobba extra idag.

Så här såg det ut utanför fönstret igår morse... Idag är det bara grått.
Ingen snö som tur är. 5 grader C plus på termometern utanför
fönstret just nu.

Jag har inte fått svar på datortomografin än och inte de
på vårdcentralen heller. Jag ringde till Skönvikt och undrade
om det inte är så att jag borde få svar på röntgen snart.

Kan jag få en tid då? undrade jag.
Nja, det är väldigt ont om tider här.
Men ska inte läkaren ge mig svar på datortomografin?
frågade jag.
Jo, det är meningen att läkaren ska ge dig svar.
När då? undrade jag.
Du kan få komma nu på en gång
om du kan svarade dom. Men det gick ju inte för jag
har ingen bil och skulle inte hinna fram med lokaltrafiken
till den tid de erbjöd. Så jag fick en tid dit om två veckor.

Konstigt alltihop det här tycker jag... Borde dom inte
ha hört av sig automatiskt om att jag ska få svar?
Det är så jobbigt att behöva vänta på svaret.

Ingen förändring har skett när det gäller min buk.
Den är fortfarande jättestor.
Knölarna i buken är mer påtagliga. Jag tror att jag
egentligen blivit av med lite fett och att det därför
syns mer att det är något i buken. Men när det
gäller vikten har jag inte gått ner något alls.

Ha en riktigt bra lördag!

Kram Sussie


6 kommentarer:

anna sa...

Ohhh
Först at ha så ont, intekul för dig. Sen bli dissad så av sjukvårde. Klart du ska få svar: Varförvänta så länge :(Grymtmot en människa...
Massor av varma kramar

ZtorZillen sa...

Krya på dig!

maska sa...

Hei. Ikke greit at ting skal ta så lang tid. Man vil jo ha svar. Håper det skjer noe snart.
Her blir det en aktiv mnd. med mye korps spilling på barna.
Ingen 17 Mai uten korps :)
Og de har endel andre oppdrag.
Her er litt kort laging og sjal strikking.(3 på bestilling)
Ha en fin dag.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Tack för peppande kramar och kommentarer! :)

Skriver nog lite imorgon kväll och går på en liten bloggrunda. Nu ska jag laga kikärtsgryta med ris.

Kram och ha en jättefin kväll och dag imorgon! Solig hoppas vi väl? :)

Anonym sa...

Hej Sussie!
Jag läste inte mycket av din blogg men blev lite nyfiken efter jag lämnat min kommentar om skaldemans dietresa men framförallt må bra resa. Att jag själv gick upp i vikt är en lång historia men mycket i din historia känner jag igen mig i hälsporre ont i höfter mm mm mmm. I mitt fall visade det sig att jag hade underfunktion i sköldkörteln men det tog ändå många år att komma tillbaka trots levaxin. Hoppas du inte har detta men ville ändå skriva till dig. Det är hemskt när man har ont och man tycker det är jobbigt att jämt prata om det jag hoppas det ordnar sig för dig också kram. vh Pia

Lotusblommans vardag sa...

Tack Pia för din kommentar!
Jag vill gärna tro att det kommer att ordna sig nu när jag fått en ny läkare.
Ska kolla in Skaldemans som du nämner.
Ha en mysig kväll!
Sussie