torsdag 14 juni 2012

Dagens mat.

Morsan och jag en gång i tiden. Jag i gula träningsoverallen...

Frukost:


<><>
<><>
<><>
<><>

1.0 portion


1.0 portion

= 388 kcal

Lunch:

1.0 st Nektarin
2.0 portion Anna Skippers linssoppa
= 485 kcal

Mellanmål:

1.0 portion jordgubbssmoothie
= 193 kcal

Middag:

0.5 liten burk Fiskbullar i Räksås (Abba)
1.5 dl Ris kokt med salt
1.0 port Gurka
1.0 st Tomat
1.0 st Salladsblad
0.5 dl Böngroddar
= 321 kcal

Sammanlagt 1.387 kalorier
 vilket är helt perfekt
eftersom jag ska hålla mig till 1.388 kalorier/dag.

Nästan samma mat som igår men jag har ju kokat massor
av soppa och hade hälften av fiskbullarna och riset kvar.
Lätt att fixa maten idag alltså.

Jag peppar mig själv genom att titta på gamla bilder.

Det är antagligen inte ett dugg kul att läsa om hur ont jag har
men jag skriver det iallafall.
Jag har så in i helskotta ont! Dessa väderväxlingar och
att sommaren inte riktigt kommer till skott är ett rent
"hett ställe i underjorden" för mig.
I natt låg jag och funderade på att åka till akuten
och få en smärtstillande spruta i höften....

Men men... Det är bara att ta nya tag. Det som blir lidande
är ju träningen. Vågar inte och vill inte ha mer smärtor.
Snälla simhall öppna snart...

Eller låt det bli riktigt riktigt varmt nu för då kan jag
ta mig ner på gymmet igen.

Hoppas att Ni som läser får en riktigt fin dag!
Kram Sussie

10 kommentarer:

conny sa...

Ihållande smärta påverkar psyket. Jag hade njursten för ett par år sen. Det värkte både dag och natt, det var värre än tandvärk.

Får du ingen diagnos, eller har du fått det kanske?

maska sa...

Ja vi vil ha varme dager og sommer.
Håper svømmehallen åpner snart slik at du får trene i vannet.
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Hört talas om njursten. Det ska tydligen vara helt fruktansvärt. Något av det värsta man kan vara med om. Hur länge gick du med det? :o

Min smärta brukar jag jämföra just med tandvärk. Bara det att man inte kan dra ut tanden eller laga den. Man får dras med det. Men man kan inte koppla bort det helt. Det går bara inte...

Fått diagnosen Fibromyalgi 1998 och Ischias 2007. När det är som det är nu känns det som att man skulle ha typ skelettcancer men sen bra dagar inser man ju att det inte är det. För då skulle ju smärtan vara lika intensiv oavsett väder. Hursomhelst så är det något reumatiskt och vädret spelar stor roll. Jag borde bo i ett varmt land.

Det syns inte mycket att jag har ont men det finns ju där hela tiden så det är klart att det påverkar. Förmodligen mycket omedvetet utan att jag märker det själv.

Jag kommer ihåg redan den svinkalla vintern 1986-1987 då jag stod och hoppade på benet och slog på benet, ville bli av med värken... Känns som kraftig växtvärk. Finns där hela tiden liksom. Oftast säger jag inget.

Hoppas din dag varit bra! Och att du också har sol nu på kvällen som vi har. :)

Lotusblommans vardag sa...

PS. Just nu flyger jag i luften för ingenting. Kan ju kanske bero på smärtan och väderväxlingarna? Gubben tar oftast inte åt sig och jag tror att han tänker att det beror på att jag har ont. Han är säkert mer medveten om det än vad jag är...

Lotusblommans vardag sa...

Tack Marit! :)

Solen tittar fram nu på kvällen så jag hoppas att det ska vara lika fint på morgonen så att jag kan sola lite på balkongen. :)

Hoppas du har det riktigt bra! Kram

Joline sa...

Hej, kul att jag hittat ännu en viktminskare ;)

Lotusblommans vardag sa...

Kul att du hittade hit Joline! :)
Nu ska jag kolla in din blogg också. Hoppas du återkommer. Kram

Ett steg i taget sa...

Vad duktig du är!! Hitta din blogg när jag kolla runt lite kram kram

conny sa...

Det handlade om en vecka ungefär, och då kan jag tänka mig hur det är att ha ont jämt!

Sommaren vill inte ta sig riktigt! :(

Lotusblommans vardag sa...

Tack "Ett steg i taget"! :D
Pepp gör mig alltid glad.
Kram



Conny: Man vänjer sig vid allt. Lite tycker jag att jag får klaga nu som var helt tyst om att jag hade ont i typ 20 år. Mest sorg känner jag över att det hindrar mig från saker som typ träning. Vill inte plåga mig själv längre. Kanske börjar bli snällare mot mig själv? :) Fast just nu är det en dålig cirkel, behöver ju komma igång och får lov att börja lite långsamt igen. Träning är ju till viss del smärtlindrande.

Oj, det var långa svar idag!