onsdag 13 juni 2012

Ett stort GRATTIS och dagens mat.


Ett stort GRATTIS till Anders som fyller år idag!

 
Konsten att koppla av...

Dagens mat:



Frukost:

1.0 portion Blåbär- och banansmoothie 131 kcal
1.0 st Nektarin 64 kcal
1.0 bit Knäcke brungräddat, 14% fibrer (Leksands) 42 kcal
1.0 port Bregott 36 kcal
1.0 skiva Skinka, rökt 3 % fett 17 kcal
= 290 kcal



Lunch:

2.0 portion Anna Skippers linssoppa 420 kcal
= 420 kcal



Mellanmål:

1.0 port Jordgubbar 51 kcal
1.0 portion Anna Skippers linssoppa 210 kcal
= 261 kcal



Middag:

0.5 liten burk Fiskbullar i Räksås (Abba) 159 kcal
1.5 dl Ris kokt med salt 139 kcal
1.0 port Gurka 7 kcal
1.0 st Tomat 15 kcal
1.0 st Salladsblad 1 kcal
= 321 kcal

Kopierade direkt från Viktklubbens sida där jag fört in
och planerat hela veckan nu. Det tar sin tid men det är det värt
för den räknar ju ut alla kalorier även när man för in egna recept.
Sen sparas dom ju så att jag slipper föra in samma saker igen.


Tänk då kroppen såg ut så här!
Jag hade ett hål tvärsöver häcken på mina jeans. Jag tyckte det var så coolt.
Men det tyckte inte resten av familjen...



Lovade igår att jag skulle tala om hur jag kokade mitt
ingefärste.

Ingefärste


Underbart att starta dagen med 
eller om du önskar liva upp sin matsmältning.
Det perfekt knepet för att lyckas med din viktnedgång
enligt Anna Skipper.



Ingredienser
1,5 liter vatten, 7 cm färsk ingefära
Jag brukar skala ingefäran. Rätt eller fel? Vet ej.
Koka upp vattnet och låt ingefäran sjuda i cirka
1 timme. Drick under dagen. Kan hällas upp i en
kanna i kylen eller i termos
Ha en toppenfin dag!
Kram Sussie

6 kommentarer:

conny sa...

Ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år.

Grattis till Anders! :)

Lotusblommans vardag sa...

Han tackar så jättemycket! :)

Fia sa...

Vilken underbart söt katt. Älskar katter =)

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)
Ja, hon är en helt underbar personlighet. Så snäll.

anna sa...

Ska testa ditt te :) låtersmarrigt

Lotusblommans vardag sa...

Hoppas att du tycker att det smakar gott! :)