onsdag 25 juli 2012

Inte så kul läsning...


Jag förstår att min blogg inte är så jättekul att läsa just nu
men det är ju så här mitt liv ser ut för tillfället.

Nu på morgonen åker jag iväg ner till Stockholm igen..
Ska bo på samma hotell alldeles intill Huddinge sjukhus.

Min dotter har blivit en aning bättre men är fortfarande jättesjuk.

Hon har flyttats till Reumatologen nu för en ny diagnos har
tillkommit. Hon har även fått SLE.
Systemisk Lupus Erythematosis.

Som tur är så slapp hon ligga i Plasmaferes-maskin men
har fått operera bott en lymfkörtel på halsen.
Och nu ska hon snart gå igenom en hjärnröntgen.

Jag tycker så otroligt synd om min dotter.
Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att hon
ska bli frisk och glad igen...

Själv har jag ju varit hemma nu i några dagar och det
har varit hemskt rent ut sagt. För jag har haft så dj--gt ont!
Man måste nog se mig och vara med mig för att förstå
hur ont jag egentligen har.

Varje morgon är fruktansvärd för jag kommer knappt upp
ur sängen pga stelhet och smärta i revbenen och från höfterna nedåt.
  Jag har gått omkring som en gammal gumma på häftstift
de första dagarna här hemma och har inte kunnat
göra ett skit.  Och att träna har varit helt uteslutet.

Men men... Nu åker jag iväg som sagt.

Livet blir nog bättre snart.

Vi har sommar och sol idag till exempel.
Något som gör mig väldigt glad mitt i alltihop!
Hoppas det fina vädret håller i sig!  :)

Önskar att Ni alla får en jättebra dag!
Kram Sussie

13 kommentarer:

Minviktresa sa...

skickar många styrkekramar både till dig och dottern så ni kan ha det bra i solen tillsammans snart!

Kram Kram! Lisbeth

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisbeth! :)
Ha det gott!
Kram

Lena sa...

Skickar en hel hög med styrkekramar till er båda!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lena! :)
Hoppas att du njuter för fullt av sommaren! Kram.

anna sa...

Bamsekram till dig och dottern

Helen Holmberg sa...

Beklagar :( Hoppas ni båda mår bättre snart. Stor, stor styrkekram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Anna och Helen!
Ha en trevlig helg.
Kram

Joline sa...

Jag skickar varma tankar till er och jag ber för att din dotter ska bli bättre snart!

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du! :)
Kram och ha en bra dag.

Lisa sa...

Länge sedan jag kikade in här. Och jag är SÅ ledesn över att läsa om din dotter och hennes sjukdom. Jag hoppa verkligen att läkarna kan hjälpa henne!!

Styrkekramar till er båda!!!!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisa! Hon har fått en jättefin läkare som är riktigt duktig och engagerad. :)
Hoppas att du har en toppenfin sommar! Kram

Cinderella sa...

Stackars din dotter! Jag hoppas de snart får bukt med hennes sjukdomar snart så hon kan återvända till sitt liv.

Kram till er båda!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Cinderella. Jag det får vi verkligen hoppas. Kram!