lördag 14 juli 2012

Ny dag i Falun.

Sjuksystrarna på Falu lasarett för många år sen...

Igår tillbringade vi dagen på Falu lasarett hos min dotter.
Hon har legat på Akutvårdsavdelningen i tre dagar och
igår eftermiddag flyttades hon till en vanlig medicinavd.

Planen är att hon ska transporteras ner till Huddinge sjukhus
Karolinska Institutet på måndag för att det ska tas lite mer
prover på henne. Igår fick hon vara med bland det vidrigaste
som finns. De tog ett benmärgsprov från henne mitt
i bröstkorgen. Och hon fasar för benmärgsprovet som
ska tas i ryggen på måndag. Men hellre det än bröstkorgen...
Usch, av två onda ting...

Stackars henne att vara så sjuk.
Allt jag vill är att hon ska bli frisk snabbt!
Efter proverna i Stockholm ska hon transporteras
upp till Falun igen är det tänkt.
Hon vill helst vara här i närheten av sin mamma...

Nu ska vi iväg till sjukhuset igen.

Igår kväll hann jag iallafall med 40 minuter på gåbandet
på kvällen innan jag gick och la mig.
30 minuter i snabb takt och sen långsamt i 10 extra min.
Ville vara disciplinerad och inte bara kasta mig
i sängen när vi kommit hem.
Passar på att vila på bussarna hem från lasarettet.
Nackdelen är som sagt att inte ha bil nu när man bor på landet.
Igår var det bråttom så vi blev tvungna att kasta oss i en
taxi och det kostade en hel del kan jag tala om...
Nu ska vi iväg med en tidig morgonbuss till Ludvika.
Sen vidare till Borlänge och därifrån till Falun.
 Håll alla tummar för att hon ska bli frisk igen!

Men först en kopp kaffe, yoghurt med banan och lite
surdegsknappar med pålägg.
Ett jättegott bröd från Fazer. Riktigt grovt rågbröd. Mums!
Ha en jättebra lördag!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Caroline sa...

Ohh I'm so sorry that your daughter and you two have to go through such a challenging time. I keep my fingers crossed that the result of her bone marrow biopsy is good.

What an ordeal all that travelling :)

Keeping my fingers crossed and thinking of you all!

maska sa...

Hei.
Dette er ikke en ønskeferie med datteren din. Godt hun har kommet inn for å ta prøver. Håper det bedrer seg snart. Tenker på dere.
Ha en fortsatt god helg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Thank you Caroline for showing your empathy and thinking good thoughts! :) It warms my heart.
I wish you a nice weekend.


Tack Marit! Kom just hem från sjukhuset och ska ta och sova middag. Allt det här ska nog ordna sig till det bästa. :)
Hoppas att du har en trevlig helg! Kram