söndag 15 juli 2012

Pausar från sjukbesök idag!

Nej, det är inte jag som varit modell! ;)

Vad  jag har sovit!
Över 12 timmar i ett sträck. Trots att jag slumrade på bussarna i båda
riktningarna igår. Jag var så trött!

Men idag är en ny dag och nu har jag varit uppe en stund och kan röra mig
igen. När jag vaknade hade jag så ont i revbenen, antagligen för att jag andats
så djupt med min CPAP-maskin, att jag knappt kom upp ur sängen.
Gubben råkade stöta till mig vilket resulterade i ett vrål av smärta från mig.
Vi vaknade iallafall av det...


Just ätit grillad lax. Det fick bli våran brunch. Senare idag ska jag laga
till en broccolipaj.

Det blir inget Falu lasarett idag. Bussarna mellan Smedjebacken och
Ludvika går alldeles för sällan på helgerna. Från Ludvika till Falun funkar
kommunikationerna mycket bättre. Oavsett dag.,

Men imorgon bitti har vi lovat att vara i Falun tidigt på morgonen
för att vinka av dottern min innan hon flyttas till Huddinge sjukhus.
Då blir det tidiga morgonbussen direkt till Borlänge och sen därifrån
går bussarna mot Falun regelbundet med bara korta mellanrum.
Med "Dalamått" mätt alltså! ;)


Min dotter har en vidunderlig utsikt från sitt fönster på lasarettet!
Nu är hon ju inte frisk nog att riktigt njuta av den men jag tog iallafall
en bild mellan persiennen. Bilden gör ju inte heller utsikten rättvisa.

Vi åkte förbi stora Falu koppargruva flera gånger så dit ska vi nog försöka
ta oss i sommar för att göra ett besök nere i gruvan.
Det är ju en stor turistattraktion numera.

Jag önskar även att jag ska kunna besöka Carl Larsson-gården.
Karin, hans fru, inredde ju deras hem så konstnärligt och fint.
Så det måste jag ju få se!  :)



Jag ska vila idag och ta igen mig så mycket jag kan.
Men även ta mig ner till gymmet för en timmes träning.
Den positiva kick jag får av det är värt smärtan.
Men det har jag ju skrivit förut.

Ha en mysig söndag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

Caroline sa...

What a wonderful statue... Rubens would be proud of it... much nicer than looking at stick insect fashion models :)

Enjoy your lunch.

Lotusblommans vardag sa...

Thank you Caroline! :D
Hope you are having a great day!