fredag 14 september 2012

Veckan som gått.

Hej igen och hoppas att alla har det bra så här på fredagskvällen.
Här har det inte blivit mycket bloggat på sistone.

Just nu sitter vi och tittar på filmen 2012 på TV3.
Nog för att vi har sett den förut, fast på bio, men man hinner ju glömma
bort det mesta. Iallafall jag...

Kommer nog att gå ner på gymmet nu före tio och gå på gåbandet
lite också. Kan kolla på resten av filmen där tänkte jag.

Vi har cyklat lite denna vecka och hade eventuellt tänkt att vi
skulle ha tagit en cykeltur efter filmen. Men det blir ju så sent.

Här kommer lite bilder från veckan som gått:

I måndags gjorde jag en fiskgryta med ris.
Riktigt gott blev det!

Blandade fiskbitar med matlagningsgrädde, ajvar relish, curry,
örtsalt, pepparmix och frysta grönsaker i form av ärtor, majs och paprika.
Lätt som en plätt!

Och här om dagen så gjorde gubben min en jättegod kycklinggryta.
Han hade bland annat i rosépeppar och paprika i och det blev så gott!


Vill Ni ha ett tips på en jättegod men riktigt enkel dessert så har Ni ett här:
Köp färdig mjuk pepparkaka, eller baka en såklart, häll på tinade skogsbär i sin spad
och toppa med vispgrädde.
MUMS!

Visst ser det ut som en god liten bakelse?

Igår kom Anders hem med en bukett vackra rosor.
Det blir man ju alltid glad av! Vackert ceriserosa är dom.

Och vem tror Ni har spanat in dom på en gång?
Jo, fröken Sally såklart. Hur ska jag få tag i dom ser hon ut att tänka...



Nu står blommorna uppe på skåpet som sagt. För jag törs inte ha dom på
vardagsrumsbordet. Dels kan hon ju råka välta ut blommorna så att vasen
går sönder, dels vet jag ju inte om blommorna är giftiga för henne.

Ha en härlig helg!

Kram Sussie

20 kommentarer:

Gitsan sa...

Hoppade snabbt över bilden och texten om din dessert ;)Vill undvika kolhydrater så mycket jag kan.
Kul att exprimentera med mat. God mat behöver ju inte vara svårt att få till :)
Hoppas katten lät bli både dina rosor och den fina klänningen som hängde bredvid.

Lotusblommans vardag sa...

Ibland måste man ju unna sig lite lyxigt gottgott! ;)
Klänningen var det många kilon sen som jag kunde ha den på mig...
Ha en mysig lördagskväll!

tjockisforever.blogg.se sa...

Underbara matbilder, får det verkligen att vattnas i munnen, speciellt hos mig som inte tuggat på fem veckor. Ha de gott och njut av livet.

Lotusblommans vardag sa...

Tack!

Sussie sa...

Ser gott ut det där...och det är så svårt att veta vilka växter som är giftiga för en katt...har frågat många gånger om det tidigare...på blombutiker och såna ställen. Men dom har aldrig kunna svara mig på den frågan, men man ska nog fråga en vet istället. För katter tycker i regel om att tugga i sig av våra vackra blommor.
Hoppas det är bra med dig, jag har lagt upp bilder på min lilla kisse på blogg, saknar honom mycket.
Ha det fint..!

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Japp, det var gott! :)

Sally brukar tugga i sig lite av en palm vi har... Och så har jag odlat kattgräs ibland, men glömmer oftast av det.

Jodå, det är ok med mig. Dottern kvar på sjukhuset fortfarande.

Jag har varit lat med bloggandet och kommenterandet och läsandet av Era bloggar men kommer att ta igen det. De ska byta alla våra fönster här hemma nu så det tar väl ett tag innan jag kommer igång med målandet och pysslandet igen.

Hoppas att du också har det jättebra! Varm kram.

maska sa...

Hei Sussie.
Nå er det snart Oktober og vi har en flott høstdag med sol her.
Håper alt står bra til hos deg.
Ha en god helg.
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Hej Marit! :)
Här har vi också haft en fin solig höstdag idag. Kylan kommer nu men det är så frisk och skön luft och vackert med alla höstfärger. Hoppas att du har det bra! Här är det bra också- Ha en jättefin helg du med. Kram

Helen Holmberg sa...

Hoppas allt är bra med dig & familjen! Kram och massa omtanke skickas din väg

Pernilla be sa...

Hej! Hur mår du? Och dottern? Länge sedan du skrev nu.

Kram, Pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Tack Helena och Pernilla för att Ni tittade in och hälsade! :)
Jätteuppskattat!

Min dotter blev utskriven för tre veckor sen men hamnade på Intensivvården igen i flera dgr efter bara tre dgr, men nu är hon hemma igen. Och vid gott mod. Hon är rejält trött på sjukhus nu och vill bara bli frisk... :)

Bloggar alldeles snart igen och tar en tur hos Er också. Nu ska det bytas fönster hos oss så det är rörigt här.

Ha det jättegott i veckan och så hörs vi snart igen!

KRAM! <3

Lisa sa...

Kikar in en sväng. Hoppas det bara är bloggtorka som gör att det är lite "tyst" här. Jag lider av samma åkomma.

kram å pepp!

Sussie sa...

Hejan Sussie Nu var det riktigt länge sedan jag såg något av dig här på bloggen. Jag börjar bli ,orolig, för dig och undrar om det har hänt dig något eller din dotter.

Hoppas allt är som det ska
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Tack för Era kommentarer och sorry att det tagit sån tid för mig att svara. La det här med bloggandet på hyllan ett tag.
Det har varit mycket sjukhusvistelse för min dotter och hon ligger på sjukhus nu igen. Men planerat denna gång och hon är vid ganska gott mod nu. :)
Min egen hälsa är inte heller den bästa men det skriver jag om någon dag.

Föpnstrena är bytta nu också och det har vart och är rörigt som tusan här nu.

Tar nog och börjar blogga lite smått imorgon igen för det är så kul att Ni tittar inm och bryr Er om.

KRAMAR och ha en fortsatt fin vecka!


Helen Holmberg sa...

Hoppas allt är bra med dig. Stor kram!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Helen! Jag blev så glad när det droppade in en go kommentar trots att jag inte bloggat på ett tag nu. Det värmde verkligen.

Vill försöka blogga lite smått nu i helgen. Hoppas det blir så. Så att jag kommer igång igen...

Jag hoppas att allt är bra med dig!

Ha en jättefin dag! Varm kram!

Anonym sa...

Hej Sussie!en nyfiken liten hälso
fråga -vad använder ni för slags
ris hemma hos er ?
mvh janne
O God fortsättning o Gott nytt ÅR

Lotusblommans vardag sa...

Hej Janne! Vi använder fullkornsris.
Just riset på bilden är däremot basmatiris. Fullkorn var slut och det var innan jag visste att jag hade diabetes. Var det därför du undrade?

God fortsättning!
Sussie på den "trevliga bloggen" ;)

Anonym sa...

Hej Sussie !nyfiken fråga till
råris finns en massa olika sorter
av så jag undrar om -du använder
råris med skaldelarna kvar eller
parboild råris utan skaldelar?
som du förstått har jag problem
med blodsocker och övervikt -
tänkte försöka förbättra blodtrycket genom att gå ner 25 kg
mvh janne

Anonym sa...

Hej ! har också en fråga om ris
det finns olika sorters råris ,,,
parboiled och råris med skaldelar,
vilket använder Sussie?
anledningen till att jag frågar
är hälsoproblem ....jag måste ner
i vikt 25 kg nästa år...
och har problem med blodsocker
Gott NYTT ÅR till SUSSIE med familj
och husdjur hälsn GAD