måndag 3 december 2012

Första advent!


Nu är julstjärnan på plats i både vardagsrummet och sovrummet.
Så mysigt det blir! Älskar denna tid på året då julen närmar sig
och det är mörkt och kallt.


Snön har ju kommit på allvar också!
Kan det bli bättre? Så ska det ju vara nu i december.


Den här bilden tog jag utanför Tolvsbo herrgård här i Dalarna nu i fredags.
Midsommarstången står kvar och vittnar om sommarens
varma dagar...

Det var allt för idag.
Hoppas att Ni får en riktigt bra start på veckan!

Sussie



2 kommentarer:

conny sa...

Hej svejs! Trevlig tredje advent får jag väl säga då, eftersom kl är över tolv. Här har det kommit mycket snö också. Vi hade ganska mycket förut, och idag kom det mer.

Har inget emot snö om det är minusgrader, och det har det ju varit en längre tid nu, men nu har tempen stigit till nollan. Ska visst bli kallare igen. Jag är nog lite av en ytterlighetsmänniska, jag skulle tycka det var roligt om det kom 1 meter snö på ett dygn, allt eller inget hehe!

Ha det bra uppe i dalom!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Conny!

Det smälter här också nu. Usch. Jag skulle precis som du vilja att det kom metervis med snö och sen fick det vara så fram till mars.
Då kan jag åka kana ner från balkongen hade jag tänkt mig. :)

Vi får hoppas på en vit jul iallafall.

Ha det gott!