onsdag 9 januari 2013

Liten dagsrapport

Idag gjorde jag det lätt för mig.
Färdig mat som jag värmde i micron och grönsaker från en stor bytta ihopplockad
i salladsdisken på ICA. Linguinepasta med räkor, tomatsås och sparris.
Portionen på tallriken är hälften av det som fanns i färdiga lådan så det blir en
likadan tallrik till middag.
PS: Tycker inte den färdiga rätten var god alls!
Nu har jag alldeles nyss kommit hem från gymmet.
Stod på gåbandet i 30 minuter och det kändes jätteskönt.
Fast jag kommer in i en liten svacka efter cirka 23 minuter 
då det känns tungt som fasiken. Men efter typ 3 minuter
så känns det OK igen...

Ont i fötterna har jag nu när jag kommit hem så jag hoppas
verkligen att jag ska slippa få hälsporre.
Men skulle det nu hända igen, som det gjorde i somras då 
jag sprang omkring i Huddinge, så ska jag ändå gå ner
( eller ja, det blir väl till att hoppa på ett ben eller skaffa krycka
om det händer igen... )
och typ köra Easy Line maskinerna. För dom ska jag ju
ändå komma igång med så småningom.

Men jag mjukstartar nu för att inte få för ont och bli rädd
för träningen igen av den anledningen och dels för att
inte gå för hårt ut och bli helt slut så jag inte orkar
fortsätta. Det viktiga är att jag inte lägger av för gud vet
när simhallen äntligen öppnar igen. Det verkar dra ut på
tiden rejält med reparationerna...

Brukar ta en tupplur så här efteråt när jag ramlar ner i
en trötthetssvacka. Lite läskigt när jag blir trött så fort
och intensivt men mycket har tydligen att göra med
diabetesen som min nya läkare anser att jag gått
omkring med länge. Han var grymt besviken på att jag
inte fått diagnosen tidigare.

Mina tupplurar kan vara omkring 30 minuter till
3-4 timmar beroende på hur slut jag blir. Men som tur
är har jag nu upptäckt att det kan hjälpa lite att komma
upp fortare om jag får någonting i munnen. 

Igår kväll gjorde jag faktiskt en pizza med salami, paprika, tacosås och ost.
Kryddade med lite oregano när den var färdiggräddad.
Gott! Men åt lite för mycket och det var inte bra för blodsockret...
Har en måltidsklocka på gång nu så då ska jag inte
kunna glömma att stoppa något i munnen var tredje 
timme. Och tallriksmodellen passar mig bra när det
gäller sättet att äta på. Vill börja äta mer quinoa, matvete
och sånt och undviker allt vitt bröd nu tex.

Mer om maten och diabetesen senare när jag känner
för att skriva om det.

KRAM OCH PEPP TILL ALLA!

Sussie

2 kommentarer:

Suzan sa...

Tack för påminnelsen! Har rotat fram den nu, mailar dig! :)

Lotusblommans vardag sa...

Okidoki, ska kolla mailen.