onsdag 30 januari 2013

Varit hos frissan!

I morse vaknade jag runt fyra tiden och insåg att det
inte var lång tid tills gubben min skulle gå upp.
Han går ju upp halv fem varannan vecka då han har
förmiddagsskift.

Ingen idé att sova vidare eftersom jag mår bra 
av att gå upp en stund och röra mig på morgonen.
För att minska smärtan av att ligga i sängen och
mjuka upp stelheten.

Så jag satt och åt frukost och kollade lite på Oprah
bland annat medan A gjorde sig redo för jobbet.

Min frukost:
Rallarhalva med provencalsk kalkon, ruccola, rödlök,
purjolök och paprika. Och en hallonshake gjord på
frysta upptinade hallon, yoghurt och mellanmjölk.
Väldigt god start på dagen!  :)

Gubben börjar klockan 6 och runt den tiden brukar jag
gå och lägga mig igen för att slippa sova så många
timmar på eftermiddagen.

Idag gick jag och la mig igen klockan halv sju.
Ok så långt.

  Men kruxet var att jag måste gå upp klockan
8 igen för jag hade bokat tid hos frissan i Ludvika.
Och jag bad om att få den tidigaste tiden de hade när jag
bokade för jag var sååå sugen på att få byta frisyr.

Gissa om jag ångrade det i morse!
Jag masade mig ur sängen när både väckarklockan
och gubben ringde och väckte mig.
Halvt medvetslös lyckade jag ta mig in i duschen
och sen hällde jag i mig kaffe för att vakna lite till...

Underbar frisyr!
Och lättskött!

Det var verkligen värt mödan kan jag tala om.
För jag är jättenöjd och glad med min nya frisyr.

Igår kväll satt jag och surfade runt lite på datorn och 
hittade frisyren ovan och tänkte att det kunde vara något.
Och jag tittade på bilden även i morse och tänkte
att så vill jag ha mitt hår.

Väl framme i Ludvika gallerian gick jag in hos 
HAIR FASHION och tänkte att jag sätter mig och
tittar i lite frisyrböcker medan jag väntar.

Såg dock inga sådana och frågade om de hade 
några jag kunde titta i. Men nej de hade något
annat. Nämligen en IPOD laddad med frisyrer.

Frisören tog en titt på mig och konstaterade att jag hade
långt hår och jag berättade att jag ville klippa upp
håret och inte bara ha det rakt med lugg längre.

Gissa om jag blir förvånad när han tar upp samma
bild som jag suttit och tittat på och ger mig som förslag!
Dvs. bilden här ovanför!

Precis vad jag ville ha ju!  WOW, tänkte jag, här är det
nog meningen att jag ska klippa mig... 

Och det var det nog. För det blev så himla bra och
min frisör var både trevlig och duktig. Dessutom stylade
han mitt hår med fina lockar på köpet eftersom
det var första gången jag var där.
Och inte var det dyrt heller. 350 spänn kostade kalaset.

Så idag är jag på jättegott humör!
Hoppas att Ni är det också.

Och gör något som får 
just Dig att må bra
denna vecka för det är DU värd!

Ha det gott!

Kram Sussie

3 kommentarer:

Tammy sa...

Nice to hear from you! I'm due for a haircut and my 14 year old son really, really, really needs one. My hairdresser moved back to the States so now I have to go to someone else. Not quite as fun. Hope you are doing well with your diet. Best wishes, Tammy

Suzan sa...

Vill se frissan! :)

Lotusblommans vardag sa...

Hi Tammy!
I hope you´ll find a great hairdresser. In my opinion hair is so important if I want to feel good. If my hair is a mess I feel awful no matter what I do.
Have a great week! :)

Suzan, jag avskyr att vara med på bild så glöm det. Om 30 kilo kanske. Dåå ska jag bli en linslus! ;)