onsdag 20 februari 2013

Halkade...


Har inte skrivit något på ett tag. Det har helt enkelt inte
funnits något att skriva om för jag har inte kunnat göra 
så mycket.

När jag höll på att städa som bäst för typ två veckor sen,
det skrev jag ju om i bloggen då, så hände det en liten 
olycka.

När jag höll på med skurandet så sprang jag ju in och ut
ur badrummet. Fyllde på skurhinken med vatten och Ajax
och tömde och nytt vatten ... Ja, Ni vet ju hur man städar.

Iallafall så ställde jag den öppna Ajax-flaskan alldeles
intill ytterdörren och tänkte att jag vet ju att den står
där så jag ska inte välta ut den...

Men det gjorde jag. Utan att jag visste om det.
Och all Ajax rann ut i hallen. 

När jag sen klev ut i hallen helt ovetandes
och totalt oförberedd på det våta golvet
 så var det som att kliva ut på hal is.
Jag flög upp i luften och landade på häcken
i allt skurmedel.
Hann dra med mig skurmoppen och lite 
annat och det blev en rejäl duns!

Gubben sprang ut ur köket där han stod och diskade
och trodde att jag typ hade slagit ihjäl mig.

Nästa dag hade jag blåmärken lite här och där.
F-n så ont det gjorde! Men inte alls så ont som
det började göra några dagar senare.

Min högra höft har varit alldeles förstörd.
Efter ett par dagar kunde jag inte ens lyfta benet.
Så i måndags åkte vi, på inrådan av min svärmor,
in på akuten och röntgade höften. Men det var som
tur är ingen fraktur eller spricka.

Men det hade utlöst den ischias jag brukar ha med
jämna mellanrum.  Fast flera gånger om.
Bara det att denna gång gick det
inte över med Diklofenak som det brukar.

Och inte kunde jag få mer smärtstillande av läkaren
heller eftersom jag redan står på maxdos Morfin
och Diklofenak.

Det enda som lindrat har varit att jag dessutom har
smörjt in mig med Voltaren gelen och använt
vetekudden. Hittade som tur är en starkare variant 
av Voltarenet.

 NU börjar det äntligen bli aningen bättre.
Kan röra benet lite smått nu, men inte lyfta det
mer än typ en decimeter, och hoppas att jag ska
kunna fortsätta med träningen snart igen.

Men gissa hur kul det varit att när man äntligen
börjat städa och träna inte kunnat fortsätta?

Hursomhelst så ska jag aldrig mer strunta i att
skruva igen locket på Ajax och jag är glad
att jag inte hällde ut hela hinken 
med vatten också!


Ha det bra!
Kram Sussie

8 kommentarer:

maska sa...

Ja det var nok vondt i hoften etter et slik fall. Bra at det såg bra ut etter røntgen. God bedring.
Og å skru igjen lokkene er ganske lurt. Har erfart litt av det. :)
Ha en fortsatt god kveld (dag).
Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det var tur att det inte blev en fraktur.

Men jag fattar inte hur jag kunde vara så dum att jag trodde att jag skulle komma ihåg den öppna flaskan under städningen. Korkat! Ja, rent av skruvat! ;)

Ha en toppen kväll du med Marit.
Kram.

Caroline sa...

So glad to hear you did not break anything! I can imagine how painful it is together with the sciatica.. you poor girl :(.

Will be thinking of you and hope you can resume your training soon.

Hugs

Lotusblommans vardag sa...

Thank you Caroline! :)
I hope your week has been a good one and I wish you a great weekend!

Hugs!

Pernilla Be sa...

Din stackare! Men vilken tur att det inte var fraktur eller spricka! Och skönt att du mår bättre. Hur klarar du maten nu när du inte kan röra dig så mkt? Jag är själv en tröstätare :(

kram, pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Jag har inte vägt mig men jag tror att jag står still i vikt. Ska väga mig på onsdag och börja småträna lite lätt på gåbandet idag. Gå långsamt.

Ja, det är lätt att falla in i tröstätande när saker går en emot men jag har nog lyckats undvika det nu. Iallafall så har blodsockret gått nedåt. :)

Kram och ha en mysig lördag!

Anonym sa...

Ajaj, det där lät inte kul. Frustrerande att inte kunna röra sig som man vill. Hoppas det ger med sig snart!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Fru Hansson!
Jo, idag har jag kunnat börja träna igen. :)

Ha ett riktigt bra veckoslut!