torsdag 28 februari 2013

Veckans träningsschema och lite viktsnack.


Jag kom precis hem från gymmet! 
SÅ skönt det var att kunna träna lite kondition igen.

Voltaren gel har blivit min räddare i nöden. Smörjde in
benen, höfterna och rumpan innan träningen och det hjälpte.
Blir ju lite dyrt så jag ska fråga läkaren om jag kan få det
på recept. Då kanske det går under högkostnadsskyddet?

Fick visserligen lite kramp i benen men kom på att jag
nog hade snört åt gympadojjorna lite väl hårt.
När jag pratade med killen i receptionen så trodde
han också att det kunde vara en orsak eftersom fötterna
svullnar upp. Hoppas det. Att jag slipper fler konstigheter.

Här är iallafall denna veckas motion:

Måndag:  Promenad i både Ludvika och Smedjebacken
cirka 1 timme sammanlagt

Tisdag - Onsdag:   VILA

Torsdag:  15 min powerwalking 4,6 km/tim
+ 15 min motionscykel 
+ 20 min powerwalking 4,3 km/tim

Fredag:   VILA

Lördag:   Städning! Började om vårstädningen,
denna gång utan att halka...

Söndag:   VILA

Fyller i resten av veckan efter att jag tränat.

Jag har upptäckt ett himmelskt gott bröd!
Detta stenungnsbakade bröd med nötter i.

Totalt livsfarligt för mig!
Jag åt en hel limpa på två dagar med massor av bregott på.
Måste hålla mig undan det ett tag...

Vikten då? 
Hur har det gått med den?

Åt helvete kan jag säga. 
Fick en total chock i morse!

Flyttade på vågen flera ggr för jag tänkte att detta kan
inte vara sant. Men jooo, det var det, Tyvärr!   :..(
Vill inte ens berätta vad jag väger.

NYA TAG NU!
Den som skrev till mig att det är lätt hänt att man 
tröstäter när det man just påbörjat går åt skogen.
Du hade rätt! Det var bara jag som blundade för det...

Ha en underbar dag!
Här skiner solen och jag mår bra idag.
Önskar Er samma välmående.

Kram Sussie

4 kommentarer:

Livsvågen sa...

Ser jättegott ut! Du är jätteduktig som motionerar promenenar, cyklar osv :) Var snäll mot dig själv döm inte dig själv för hårt, ingenting är förlorat det kommer att ordna sig. Du kommer fixa det! :) Ha en underbar helg och ta hand om dig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack så jättemycket! :)
Ha en jättemysig helg du också.
Kram!

Suzan sa...

Nya tag nu! Pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, jag tog tag i det på en gång! Så skönt att kunna röra på sig igen!