torsdag 7 februari 2013

Lite matbilder...


Indonesisk köttgryta gjord på bland annat ingefära
och äppeljuice. Med råris och tomat.


Soya- och dillmarinerad lax i ugn, spenat-tagliatelle
och en kall sås gjord på créme fraiche, persilja och 
citronpeppar, örtsalt, pepparmix.


En skål med clementiner och granatäpple är gott!

Idag får jag skylla mig själv för att det inte blir
någon träning gjord. Inget annat heller för den delen.
Sitter i soffan med min "älskade heta vetekudde" och har
så förbaskat ont så att jag snart inte vet vad jag ska
ta mig till. Har så ont att jag mår illa.

Rent slarv från min sida är problemet.
Missat att värktabletterna tog slut igår kväll och hade
inte ringt efter nytt recept.
Får hämta imorgon bitti på apoteket.

Enda trösten är att det kommer att kännas som himmelriket
imorgon när jag väl får ta mina värkisar igen.

Tack gode Gud för vetekuddar! Har två nu.  :)

Hoppas att Ni har en mysig kväll!
Kram Sussie

6 kommentarer:

Twitch sa...

Jag tycker din mat ser helt oemotståndlig ut! Omnomnomnom! =)

Tjocka Tanten sa...

Fick tips att lägga en vetekudde på nacken när man har huvudvärk istället för att ta värktablett Treo för det kan gör att man får mer vatten i kroppen... så du tycker det lindrar värk?
Jag har inte kommit till skott ännu och köpt en.
Kramizz

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du! :)

Vet inte om det hjälper mot huvudvärk för i mitt fall hjälper endast TREO mot det. Men hade inte en aning om att det binder vätska i kroppen.
Men vetekudden lindrar fantastiskt mot ledsmärta i mitt fall och har hört många som använder det vid tex mensvärk.
Så prova tycker jag absolut att du ska göra.

Ha en bra dag båda två!
Kram

Anonym sa...

Hej och va kul att hitta hit!
Det första jag såg var maten från den 7/2!

Jag undrar om man kan få tigga till sig recepten! Speciellt på Indonesisk köttgryta som jag just nu sitter och dreglar till! ;)

Lotusblommans vardag sa...

Tack och kul att du tycker att det ser gott ut! :)
Självklart ska du få receptet!
Fixar det under kvällen.

Ha det bra!

Anonym sa...

Mums! Ser verkligen jättegott ut! :)