söndag 3 februari 2013

Storstädning pågår!


Det är lite tyst här just nu.
Lagt ALL min energi denna vecka på storstädning.
Jag  dammsuger, skurar, putsar och fejar...


Och det behövs kan jag säga.
Har inte gjorts ORDENTLIGT på minst ett halvår.
Egentligen längre tid än så...
Har inte haft orken till det för krafterna har varit helt slut.
Gissa hur skönt det är att äntligen få det gjort!
Kommer väl att gråta av lycka när det väl är RENT HUS här.

( Förväxla nu inte vår röra med hur de har det i TV-
programmet "Rent Hus" för så illa var det iallafall inte )


Jag gör det i omgångar.
Lite i taget.
Varvat med sömn.
Kroppen brinner av smärta men det får räknas
 som min träning den här veckan.
 Och det är värt vedermödan.
Ger inte upp den här gången.


Så gott som allt inom städning måste gås igenom.
Allt måste rengöras och dammas.

Känner den positiva energin återvända.
Jag mår sååå mycket bättre när det är rent och fräscht!

Så länge det finns liv finns det hopp heter det ju.

Ha en mysig söndag vad Ni än har för Er!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Lena sa...

Misstänker att jag kommer att lägga näst-nästa helg på att städa lite... Min städerska har semester och kommer inte på 4 veckor. Skitjobbigt att göra det själv då armarna strejkar, så det får ta en hel helg...

Lotusblommans vardag sa...

Lyckliga du som har en städerska! Låter som en dröm i mina öron. :)
Visst är det jobbigt och göra det i etapper, men det känns väldigt upplyftande efteråt.
Ha en bra dag!