måndag 4 mars 2013

Veckans träningsschema!


Nyss hemkommen från gymmet
så här kommer veckans träningsschema:

Måndag:   Walking 30 min   4,0 km/tim
+ motionscykel  20 min

Tisdag:   Powerwalking 20 min   4,6 km/tim
+ motionscykel 30 min  6,2 km

Onsdag:   VILA

Torsdag:    45 min motionscykel   8,3 km
+  60 min  powerwalking 4,0 km/tim   BPM  134-139

Fredag:   32 min motionscykel  9 km
+  60 min powerwalking  4,0 km/ tim  BPM 131-134

Lördag:   VILA 

Söndag:   45 min motionscykel  11-12 km

Fyller i efter varje träningstillfälle som vanligt.

Tog det lugnt i dag och tänkte att huvudsaken är att
jag kommer iväg. Trots smärtorna. Och att jag
faktiskt tränar i typ en timme.

Jag har så förbaskat ont just nu. Vaknar varje natt
och måste upp och ta smärtstillande eller smörja
in höfterna, ländryggen och benen.

Men okej, jag ska inte tjata om det mer.
Det är som det är bara. Ska iallafall vara hos
läkaren på fredag så då får jag se vad han säger.


I lördags hämtade vi hem thaimat från restaurang
HongKong här i Smedjebacken. Det var mums!
Jag åt kyckling med grönsaker och Teriyaki-sås.

Annars hände inte så mycket i helgen.
Gubben och min svärmor åkte iväg för att hämta 
nya köksmöbler men de hade inte kommit så de åker
iväg nästa lördag igen. För de lovade att de skulle
komma in denna vecka och då skulle de skicka sms.

Ska bli kul att få lite nytt! 
Tänker färga en matta vi har och byta gardiner i köket
också till våren. Behöver få in nya energier här.

Det var skönt att vara ensam hemma och jag passade
på att dammsuga och städa lite.

Har även lagt ner lite energi på att pyssla.
Måste försöka fokusera på något annat än
att det gör ont. Min mindfullness i tillvaron!
Och något kort då och då får jag ju iallafall gjort.

Jo, en sak till förresten!
En riktigt glad nyhet. 
Simhallen har öppnat igen!

TJOHOOO!!!  Vad jag är glad.
Skulle börjat simma idag men det sammanföll
med "den veckan i månaden" så jag börjar 
nästa vecka.

Hoppas att Ni får en bra start på veckan!
Kram Sussie

Inga kommentarer: