lördag 1 juni 2013

38 grader varmt på balkongen...


Ja, det är riktigt varmt nu på balkongen.
Och dagen har ändå bara börjat!  38 C grader varmt!
Underbart för mig som gillar värme.

Men jag sitter under parasollet. Drack morgonkaffe
och åt en macka med kalkon till frukost nyss. Och ett glas
guava- och ananasjuice.


Vi sitter här och spanar in när de förbereder inför dagens
Smedjebacksfestival. 

Första helgen i juni varje år är det dags.
Och i år ser det hoppfullt ut. Förra året regnade det bara och 
var kallt. Nu verkar de ha tur med vädret iallafall.

Ska ut och ta en runda och se oss omkring senare.
Tar väl lite mer foton också.


Här kan Ni se mina foton från förra årets bedrövliga festival:


Nu ska jag ut och sätta mig en stund på balkongen igen.
Gubben sitter redan där och njuter för fullt av solen.

Det är rätt kul faktiskt att kolla in alla som kommer och går
under dagen så här uppifrån första parkett.
Speciellt ikväll när en del är lite runda under fötterna.
Och t ex cykeln vill åt ett håll och ägaren åt ett annat...

Tar en liten bloggrunda sen ikväll och besöker mina läsare.

Ha en härlig dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: