måndag 10 juni 2013

Träningsschemat för veckan.


Så här ser träningen ut för denna vecka:

Måndag:   49 min motionscykel  15 km
Tisdag:   49 min motionscykel  14,5 km
Onsdag:   37 min motionscykel  10,5 km

Torsdag:   VILA
Fredag:   VILA

Lördag:    3 tim Städning = Dammsugit, skurat och dammat

Söndag:   VILA

Fyller i vart efter jag tränat som vanligt.
Anpassar träningen efter dagsformen.

Ska försöka träna så mycket jag bara kan för att försöka
bli av med den oro och ångest jag känner just nu när min
dotter är så dålig igen.

Jag har problem med ytlig andning just nu.
Måste försöka få ner andningen i magen och slappna av.
Och släppa ner axlarna. Lättare sagt än gjort när man
har panik och nästan hyperventilerar. Ibland hjälper
det att verkligen gråta ut och släppa fram allt, men det
tar samtidigt oerhört mycket på krafterna...

Det känns som att jag skulle kunna vråla rakt ut för tillfället.
För det finns inget jag kan göra.

Spansk tortilla med grönsaker. Överst med lite gräslök i...


Idag blev jag verkligen överraskad när en vän från
utlandet ringde mig helt plötsligt. Någon jag inte träffat på
snart 10 år. Det var så oväntat! Men jag blev glad såklart.
Så det händer ju positiva saker också.


Innan jag gick ner på gymmet idag och innan gubben gick till 
jobbet så bakade jag lite bröd igen. Denna gång med rågmjöl
uppblandat med lite vetemjöl. Det blev gott!

När kassan är skral är det jättebra att baka sitt eget bröd.
Och nyttigare. Inget socker eller andra tillsatser. Och mer mättande än det
oftast mycket luftiga bröd man köper.
Nu ska jag lägga mig och sova middag ett par timmar.

Ha en jättebra vecka!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Usch vad jobbigt det är att oroa sig så! Hoppas att det inte är något allvarligt med din dotter. Det går ju inte att sluta oroa sig när det gäller barnen. Bra ändå att du försöker göra saker och slappna av osv. Man får ta till de metoder som gör att man står ut.
Gott med hembakat bröd!
Kram!

Helen Holmberg sa...

Jag sminkar mig kanske någon gång i månaden, jag har mycket strul med känslig hy & ögonen så tar det lugnt. Men min kompis som är mua vill lära mig bra grunder så fick en shoppinglista av henne. Bra priser och bra tillfälle passa på, kan köpa dyrare märke sen om jag känner att jag klarar av det :)

Låter som du har en jobbig period, vet det är svårt att bryta det negativa men din dotter behöver dig frisk när hon mår dåligt. Stor kram!