torsdag 13 juni 2013

Vart tog solen vägen?

Publicerar lite matbilder idag!

Först ut hemlagad pizza med räkor och gul paprika. Mums!
Bred på en god salsa eller tomatsås, på med de ingredienser du vill ha,
sen riven ost.  In i ugnen och på med oregano efteråt.
( Fast jag verkar ha glömt det sista på bilden... Oreganon alltså. )
OBS! På denna pizza har jag även CURRY.


Supergott som picknickmat nu på sommaren!

Min hemlagade makaronilåda! Alltid en favorit här hemma.

Piffade till den lite extra då jag tog det här fotot. Hade en GULASH-mix i skåpet
och hade i den i köttfärsen tillsammans med buljongtärningarna. Gud så gott det blev!

Har försökt hitta en till mix men har inte hittat en vare sig i Smedjebacken,
Ludvika eller på Coop Forum i Borlänge. Om någon hittar en så hör av dig.
Jag vill gärna ha en skickad hit. Betalar såklart utlägget för den och frimärket.
¨
Vanlig god korvstroganoff med tagliatelle.

Tonfisksallad med lite överblivet ris. Tar ofta en överbliven sallad
och blandar med en burk tonfisk. Gärna tonfisk i vinägrett.
Sen i med ris eller pasta som blivit över någon dag, eller bara som den är...

Det var matbilderna det. Tar alltid ett foto på maten för att
det kan vara bra att ha när man ska blogga...

Annars så sitter jag här i dag och undrar vart solen tog vägen?
Det är mulet och grått och har regnat mer eller mindre sedan
igår kväll. Inte så jättevarmt idag heller.

Förklarar varför jag fick så ont redan igår eftermiddag.
I benen mest men även i vänster arm. Blåste rätt mycket då
så jag tänkte först att det berodde på det. Men som vanligt
var det en föraning om sämre väder. Är som en barometer...

I morse var det jobbigt att komma ur sängen pga smärtan
i revbenen men nu sitter jag här och dricker kaffe och ska
ta en frukostmacka. Tar nog lite yoghurt och aprikoser också.

Funderar på att börja om med Viktväkarna
här i Smedjebacken. De har möten på torsdagarna vad jag vet.
Ska kolla upp det under dagen.

Ha en fin dag 
och hoppas att solen snart lyser över
vårt avlånga land!

Kram Sussie

6 kommentarer:

conny sa...

Det rapporteras från vanligtvis säkra källor att solen befinner sig på andra sidan molnen. Hur den hamnat där sägs det dock inget om i rapporten. Enligt andra obekräftade rykten ska solen vara nedplockad och intagen för underhåll. Vi får helt enkelt vänta och se.

mittilivetochjag sa...

Ser mumsigt ut! ;-)Särskilt pizzan!
Vad jobbigt med smärtan. Det är inte klokt vad vädret kan påverka en.
Viktväktarna är ju kanonbra. Det låter som en jättebra idé att börja där igen. Lycka till!
Kram!

Lena sa...

Maila mig om du inte får tag i någon mix. Jag kan handla åt dig, men behöver då mer info om VAD :) Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack för kommentarerna alla tre!

Conny, jag hoppas den kommer fram snart!

Mitt i livet och jag, Viktväktarna har inte så många möten nu under sommaren och stängt flera veckor så jag får börja/fortsätta på egen hand och sen börja med mötena i augusti.

Lena, du kanske kan börja med att kolla om du hittar gulashmix någonstans. Det är en påse med torr kryddmix. Kanske Knorr eller Santa Maria? Om du hittar det så gör jag nog en beställning på några stycken på en gång. :)

Ha en mysig kväll!

Lena sa...

Svarar här med:

Jag har googlat och inte hittat något på varken Santa maria eller Knorr... Du får nog försöka googla fram vilket märke det är...

Ang. Propavan. Jag är trött de första 30 minuterna, sen är jag helt klar i huvudet. Annan sömnmedicin och jag är som i dvala i flera dagar... Alla är vi olika :)

Kram

Lotusblommans vardag sa...

Det är ju bra att tabletterna passar dig. :)

Jag ska kolla på nätet. Men ser du ngn mix i ngn butik en dag, av en slump eller så, så kan du ju meddela mig. :)

Ha en bra dag!
Kram