torsdag 22 augusti 2013

Får inte ge mig...


Vaknade av smärtorna som vanligt.
Finns ju behagligare sätt att vakna på.

Men det är nu jag inte får ge upp!
Nu när det gör så in i , ja vete-f-n vad jag ska säga, ont!

För det här håller blodsockret på en lägre nivå.
9.8 ligger det på just nu. Hela veckan har det legat på runt
11-12. Inte alls bra när det är så för länge.

Kosten har inte den största betydelsen när det gäller
Diabetes 2. Det är träningen. Att röra på sig.

Men det är smärtsamt. Mycket.
Tar hårt på mina leder.

Eventuellt blir jag tvungen att trappa ner lite,
till en halvtimme mjukare träning så ofta jag kan,
och kanske köra en timme då och då när jag orkar.
Mer intensivt då jag kör en timme.

Det är det här som är kruxet. Jag VILL mycket mer...
Jag tycker det är roligt... Med viljan kommer man långt.
Men det är ju en fördel om man kan ta sig runt med
kroppen också. Annars hjälper det ju inte hur mycket 
vilja man än har. Jag har gått runt på ren VILJA i 
många år nu.

Men idag vill jag klara en timme... Jag vill! Jag ska!

För vem VILL vara sjuk? Inte jag. Man väljer inte alltid
själv här i livet även om det vore det ideala
om det alltid fungerade så. 

Jag börjar nästan varje morgon med en Smoothie.
Eller så gör jag en till mellanmål.
Med olika bär och frukter.
Just denna morgon fick det bli frysta hallon, lite banan,
laktosfri yoghurt och sojamjölk. Mums!


Tittade ut och såg att det regnat.
Hoppas att solen ändå tittar fram senare idag
för just nu är det bara gråa moln.
Det skulle ju bli sol i två veckor. Minst.
Så visst tittar den fram snart? Solen.

Ha en härlig dag idag oavsett väder!  :)

Kram Sussie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre nu. Du är en fantastisk kämpe!!
Med vänlig hälsning,
Johanna i Jönköping.

Lotusblommans vardag sa...

Åh, tack! Vad snällt sagt. :D