lördag 3 augusti 2013

Foton från besök på Södersjukhuset

SKANSTULL

Som jag skrev förut lägger jag ut lite nya bilder då 
och då från våra besök i huvudstaden då jag knäppte
så jättemånga bilder när vi var där. 

De här bilderna togs från Södersjukhuset och matsalen
på min dotters avdelning. De har en strålande utsikt över
stora delar av södra Stockholm...


Sacchska barnsjukhuset som ligger alldeles nedanfös SÖS.
Vy mot Globen, Gullmarsplan och Årsta.
Långt bort i horisonten syns Hammarbybacken och Hammarby sjöstad.


Vi har strålande solsken här i Smedjebacken idag. 
En av de varmaste dagarna denna sommar tror jag.

Borde vara en skön dag för mig. 
Någorlunda mindre ont.

I vanliga fall ja. Men inte idag.
Jag har så helvetiskt ont  i stussen och benen 
så jag känner att jag skulle kunna bli galen. 
Om det var så här varje dag skulle jag bli det.
Komplett galen alltså. Av smärtan.

När jag har så här ont vill jag bara försvinna och jag har
suttit här nu på morgonen och snyftat och kvidit om vartannat.
Gubben säger att jag kvider och gnyr i sömnen numera.
Och ofta utan att jag märker det i vaket tillstånd.

Men det är den tiden på månaden idag också Ni vet...

Jag får inte mensvärk. Jag får fruktansvärt ont från höfterna
och ända ned i tårna. Plus att jag somnar hela tiden.
Första två dagarna är värst. 

Så jag har suttit här med VETEKUDDEN nu hela förmiddagen.
Min bästa kompis!
Tur att jag har den!



Jag hade nyss gått och lagt mig för att sova en stund
då gubben kom in och sa att jag måste ta av mig min CPAP
för strömmen hade gått. Inte bara hos oss visade det sig.
Utan i hela Smedjebacken, Söderbärke och Ludvika.
Varför vet vi inte.

Men den kom tillbaka ganska snabbt igen.

Tack och lov! Vi har frysen och kylen full med mat.
Jag blev så orolig att det skulle bli ett långvarigt elavbrott.
Det har vi inte varken lust eller råd med.

Här var vi inne på 7eleven och köpte lite kaffe och macka att ta med oss
till vårt hostel för natten.

Men nu ska jag ut på balkongen och sitta under mitt parasoll.
Njuta av värmen och hoppas att den ska lindra det onda lite.

Hoppas att Ni som läser min blogg 
har en jättefin sommar!

Kram Sussie

Inga kommentarer: