torsdag 8 augusti 2013

Väderomslag på gång...

FOTOT tog jag förra hösten från vårat köksfönster.
Så här ser det ju inte ut än tack och lov.  Än är det sommar och grönt utanför.

Jag fasar för hösten som nu står för dörren...

De närmaste dagarna har varit för bedrövliga.

Fukten och regnet som kommit har gjort mig så vansinnigt
trött. Jag somnar mest hela tiden. Sittande vid bordet, på
soffan och tom när jag sitter på damernas så slocknar jag.
Måste sova en stund titt som tätt.

Och jag har så galet ont nu igen.
Det är visserligen inte kallt än men vädret växlar
mellan regn och sol och jag tror att det är 
den kyliga fukten och lågtrycket
som genererar i att smärtan ökar så mycket.

Varje gång det är varmt och fint väder så hinner jag 
bli så glad och tänker att smärtan äntligen minskar lite.

Men så börjar det igen.

Det finns som tur är saker jag älskar med hösten också.

De vackra färgerna, friskheten i luften och mörka
stjärnhimlen. Men just nu är jag bara skraj!
Det tar alltid ett tag och vänja sig vid den ökande
tröttheten och värken.


Som tur är har jag iallafall sol i sinnet
men
snälla sol och värme kom tillbaka ett litet tag till!

Kram Sussie

4 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Vädret är verkligen påfrestande ibland! Åskväder och kvavt är inte min grej. Jag säckar ihop och är tung som en potatissäck. Huvudvärk och illamående. Men här har det äntligen blivit svalt och friskt. Men ändå behagligt varmt. Hoppas att ni får bättre väder snart!
<3

Lotusblommans vardag sa...

Vädret är upp och ner här. Ibland regn och rusk ibland sol, men som tur är rätt varmt hela tiden.

Själv mår jag riktigt riktigt dåligt. Fått avslag från FK och magen har svullnat upp som en ballong och jag har ångest och hyperventilerar mer eller mindre hela tiden.

Min handläggare får mig att må så fruktansvärt dåligt för inget jag sagt, skrivit och försökt få henne att förstå om min situation och mitt mående har nått fram till hennes inre...

Och läkaren är på semester 3 veckor till. Just nu vet jag inte hur jag ska orka överhuvudtaget.

Tack iallafall för dina kommentarer hos mig! Det mundrar upp mig. :)

Kramar och förhoppningar om att du ska få en fin dag!

mittilivetochjag sa...

Fy vad hemskt med FK! Det är verkligen tärande att vara i den situationen. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig! Själv ska jag ha möte med dem och min läkare om några veckor. Jag har ingen aning om vad som kommer att hända. Men jag orkar inte oroa mig mer. Det får bli som det blir. Jag har oroat mig så mycket de senaste åren att jag helt enkelt inte orkar bry mig längre. Det har alltid ordnat sig varje gång så det hoppas jag att det gör denna gången med.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack, det hoppas jag med.

Du gör helt rätt som inte oroar dig. Måste försöka ta mig samman jag med.

Kram!